Kengurine Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hei Jeg ammer fremdeles, men føler at h*n ikke er så veldig interessert. Tilbyr pupp før hvert måltid, men er bare første måltid for dagen hvor han virkelig spiser/drikker. Jeg pumper 2 ganger daglig, for å prøve å opprettholde produksjonen. For jeg føler jeg har veldig mye mindre melk enn tidligere. Men - hvor mye melk skal de egentlig ha i seg? Bør jeg gi erstatning, for at h*n skal få i seg mer? Spiser mye og bra fast føde, både skive til lunsj, grøtx2 pr dag, middag og frukt. Vektoppgangen er bra, men det er vel ikke nødvendigvis noe pekepinn på om h*n får i seg nok melk. Liker også vann godt og drikker ca 1-1,5dl pr dag. Brått usikker...... Takker for svar!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jeg fikk beskjed av helsesøster om at de skal ha ca. 5 dl melk når de spiser fast føde. Min sønn er 7 måneder og får MME. Han drikker max. 4 dl pr dag. Han drikker også godt med vann, så helsesøster sa at det med melken var ikke noe å bekymre seg for. Når man ammer er det jo ikke så godt å vite hvor mye melk de får i seg da.
alvesnuppa <3 Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Snuppa mi er 9 mnd den 22., og jeg har kun ammet morgen og kveld, i over en mnd nå. Hun har bare rett og slett ikke tid til å amme ! Helsesøsteren her sier det er vanskelig å beregne hvor mye de får i seg. Om man tilbyr vann ved hvert måltid, og litt innimellom, så får de nok i seg det de trenger. Kanskje følge litt med på at de har minst én tung tissebleie i døgnet. Av ulike grunner, kan jeg ikke amme på 5 døgn, og spurte om jeg da måtte gi erstatning. Det var det ikke behov for, iom hun spiste fast føde til hvert måltid (frokost, lunch, middag og kvelds), og at jeg tilbød henne vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå