*betty* Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hei Vi bor i Drammen/Lier og vurderer å flytte til Holmestrand - rett og slett fordi der ser det ut som vi faktisk har råd til å bo litt bra med fjordutsikt. Ser de bygger ut mye nytt der. Her har det blitt så innmari dyrt. Jeg vet lite om Holmestrand. Leser på forum at det ikke er noe bra sted å stifte familie pga dårlig miljø og fritidstilbud for barn/unge. Kan noen gi meg litt råd? Jeg syntes det er veldig fint der, men det hjelper jo lite hvis vi ikke trives ellers.
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Holmestrand er ok det. Vet ikke hvordan det er med små barn, men litt etterhvert har man jo ungdomsteater og ungdomskorps osv. Er mye kultur i den byen iallefall. Og så er den liten, men med akkurat nok tilbud. Og er man litt mer kresen, så er Trønsberg og Drammen ikke lange turen unna.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har bodd der i 3 år og er SJELEGLAD for at vi har flytta derifra.... Vi hadde ikke noe familie der, men valgte plassen fordi sambo egentlig bodde i oslo, og jobba der, også har pappaen til eldstejenta pappaen sin lenger sør... Jeg kjeda meg halvt ihjel. Kom ikke innpå folka der, alle virka sære og sure...ikke engang nærmeste naboene hilste. Nå har vi flytta til tønsberg, og stortrives!! Her er familien like rundt hjørnet, naboene kom med blomster første dagen, det er alltid noe som skjer, og alltid masse å finne på! Jeg tror man må være fra holmestrand for å trives der...
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg r ikke derifra, men kom fort i snakk med folk... Tror det kommer litt an på hvor man bosetter seg. Og hvor sosial man er selv. (ikkede dermed sagt at du ikke er en koselig nabo Palmesus:)
*betty* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2010 Takk for svar. Ja, har hørt noen lunkne kommentarer så er litt i tvil.. Vi har heller ingen familie der.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Jada, det er sant. Merka når jeg f.eks var ute på byen (de få gangene jeg var det) så var folk veldig hyggelig. Tror kanskje vi bodde litt feil til. Kom i snakk med et par da, men de var liksom litt mer den "løse" typen. De andre var veldig opptatt av status, penger og fine biler... hehe. Vi er ikke helt der Her hilser alle, stopper utenfor hagen og slår av en prat, liksom. Veldig koselig, og jeg kjenner humøret mitt er meget meget bedre ;o)
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Det er kanskje for "sært" for en del folk, men da jeg er gal selv, har det gått fint for meg ;D
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 og i den gata vi bodde så var det bare barnefamilier, men ALLE hadde gått i klasse med hverandre i alle år. Det var ei dame der som også hadde gått i klasse med dem, men som ikke hadde kommet inn i den overklasse-stilen jeg nevnte. De hadde kjempestort hus, fine biler og alt det, men det var ikke viktig for dem, om du skjønner... også var de i familie hele gjengen! )
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 Det skjønner jeg. Det er viktig å trives der man bor. Jeg bor ikke i Holmestrand lngre jeg heller da, men det var mer jobb som flytta meg
*betty* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2010 Du har jo sikkert møtt å litt feil folk og da Palmesus. Ser at det bygges ut nye boligområder nå, og ser for meg at det kommer endel barnefamilier dit.. Ikke vet jeg.. Vet bare at det er mye billigere der enn her i Lier og Drammen. Har så lyst på fjordutsikt og forholdsvis ny bolig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Ja, jeg tror det skjærte seg skikkelig! Men nå er jeg fra tønsberg, og har "alle" her. Var ikke bare bare å ta en svipptur til tønsberg etter jobb og middag, for da var klokka fort 18, og ungene skulle i seng til senest 20... Så det ble mange turer til tønsberg i helgene Kan dere ikke flytte hit da? Ikke så ille priser her, men kan jo hende du må droppe fjordutsikten. Fontene i hagen kan jo være et alternativ? ;o)
*betty* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2010 Jo, Tønsberg er kjempefint det men jeg jobber i Drammen og har lyst til å fortsette der. Holmestrand er egentlig maks reisevei av det jeg orker med 2 små barn. Vi er heller ikke overklasse mennesker, og orker ikke sånne "snobberier".. Mange hyggelige av dem og altså, men vi bor i et fint strøk her, og det er mange surpomper med flotte hus og dyre biler.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2010 #14 Skrevet 18. juni 2010 Jeg jobber i Sande, ekke så ille altså Og gubbelars i Asker. Hva gjør man ikke for å bo i hjembyen. Galskap vettu! ) Nei, snobberier ligger ikke for meg heller...
*betty* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2010 har sett på Hurum og Sande. Hurum blir litt "øde". Sande kan være et alternativ men hadde vært koselig med litt større bykjerne ved vannet. Jeg er av typen som vil ha ALT, men som ikke har råd til å betale for det )
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #16 Skrevet 18. juni 2010 Dæggern så storforlangende da Kjenner jeg er litt slik selv, har mye, men vil ha enda litt til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå