Gå til innhold

Kan noen kommentere, pliiis?

Anbefalte innlegg

Vi må bestemme oss for et navn, men klarer ikke å finne ut hva vi liker best. Dvs. jeg klarer ikke å bestemme meg, så jeg hadde vært takknemllig for kommentarer på disse navnene, eventuelt hvilket dere liker best....

Nicolai

Leonard

Oliver

Lucas

Marcus

Adrian

Aleksander

Sander

Sigurd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141998558-kan-noen-kommentere-pliiis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde kanskje ikke legge for mye vekt på kommentarer fra andre, for vi har jo alle våre ulike assosiasjoner. Men jeg kan jo si hva jeg synes i hvertfall. Jeg ville styrt unna Lucas og Marcus da bibelske navn er mest brukt akkurat nå. Adrian og Sander er for meg litt sånn bortskjemt-rampenavn jeg ikke har gode assosiasjoner til kjenner jeg. Leonard er litt nerdete, og Sigurd passer bedre på en voksen person enn en baby. Tror jeg ville valgt Oliver.

Annonse

Nicolai - fint, ville skrevet Nikolai

Leonard - ikke så glad i

Oliver - barnslig rampenavn

Lucas - lei av det

Marcus - veldig lei av det

Adrian - greit nok, litt rampenavn

Aleksander - rampenavn

Sander - greit nok, litt barnslig

Sigurd - stødig og flott, og ikke poppis =)

Min stemme går til Sigurd!

Nicolai - Pent!

Leonard - Liker det ikke, men Leon er nydelig!

Oliver - Pent!

Lucas - Elsker det!

Marcus - Fint :)

Adrian - Også veldig pent!

Aleksander - Liker det ikke skrevet sånn.

Sander - Veldig pent! Liker det bedre enn Alexander (og da også såklart Aleksander..)

Sigurd - Liker ikke!

1. Lucas

2. Sander

3. Oliver

4. Adrian

5. Nicolai

6. Marcus

7. Sigurd

8. Leonard

Syns alle de seks første er kjempefine :)

Lucas, Marcus, Aleksander, Sander, Oliver og Adrian er typisk poppisnavn som er veldig mye brukt. Jeg skal innrømme at jeg er litt lei av dem, selv om jeg liker Oliver godt.

Jeg ville valgt Sigurd eller Leonard. Stødige, solide navn som er vanlige nok til at alle har hørt dem før, men samtidig går det ikke 17 på dusinet av dem. De er mye tøffere enn de bibelske poppisnavnene som jeg oppfatter som mykere (f.eks Lucas).

Nicolai (eller helst Nikolai) liker jeg også godt, så det havner på 3. plass hvis jeg rangerer lista di.

Sigurd - favoritten! :)

Ellers er Leonard og Nicolai artige navn :)

De andre er mye vanligere, så jeg ville ha tenkt meg godt om hvis jeg valgte et av disse, det bør være et skikkelig favorittnavn om en vil bruke det... Et navn en liker spesielt godt og derfor vil bruke det!

Rangering:

Sigurd

Leonard

Nicolai

Marcus

Sander

Adrian

Oliver

Lucas

Aleksander

Annonse

Ville heller ikke hørt for mye på hva vi her inne sier. Vi kommer uansett til å mene helt forskjellige ting. Likevell kan jeg si hva jeg syns.

1. Nikolai - Absolutt helt på topp. Nydelig navn, og heller ikke mye brukt i dag.

2. Alexander - Liker det kun skrevet slik. Vakkert navn!

3. Markus - Liker det kun skrevet slik. Veldig pent!

4. Lukas - Liker det kun skrevet slik. Liker det, men alt for mye brukt. Hva med Luka?

6. Oliver - Pent navn! Koselig og artig.

7. Sander - Koselig navn. Ser for meg en veldig sjarmerende gutt :)

8. Sigurd - Bra norsk navn, men litt tungt.

9. Leonard - Liker ikke.

10. Adrian - Liker ikke.

Min konklusjon er at jeg ville valgt Nikolai, med Alexander på en god 2. plass! Det er et veldig bra valg, også om en tenker på popularitet. Jeg liker også Markus, Lukas, Oliver og Sander veldig godt. De kommer hakk i hæl ;)

1. Adrian

2. Leonard

3. Lucas

4. Sigurd

5. Oliver

6. Marcus

7. Aleksander

8. Sander

9. Nicolai

Adrian er min favoritt av disse, og er et nydelig navn. Leonard er også fint. Jeg vet av en liten gutt som heter Adrian Leonard. Synes det passer veldig bra sammen :)

Lucas, Sigurd og Oliver er også fine navn, men de fire siste liker jeg ikke så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...