Gå til innhold

Baby på 3 1/2 mnd som snur seg fra rygg til mage og fra mage til rygg. Er ikke det tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ingenting fra førstemann var liten, og var grusomt dårlig til å skrive ned slike ting.

Lillesnuppa rulla plutselig rundt flere ganger i dag. Både fra rygg til mage og fra mage til rygg. Og det var jeg ikke helt forberedt på, for å si det sånn. Ble helt sjokkert, jeg ;)

Men det er kanskje vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske tidlig ja, gjennomsnittet å rulle fra rygg til mage er 6mnd :-)

Skrevet

ja det var tidlig!min er 5,5 mnd og er ikke der enda nei!

Skrevet

Det er tidlig ja! Snuppa mi snudde seg kontrollert fra rygg til mage dagen før hun var tre mnd. Og jeg trodde jo det var normalt, men helsesøster sier det er det tidligste hun har opplevd...

Hun snudde seg fra mage til rygg da hun var 2 mnd og en uke.

Har litt lyst til at hun skal være kosebaby, men neida. Lik mora!

Men som hs sier, så er alt normalt når det kommer til utvikling:)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det var det jeg trodde, at det var litt tidlig. Men gøy da! :)

Morsomt med alle framskritt disse små gjør, synes jeg.

Blir spennende å se om hun blir tidlig ute motorisk. Hun har liksom vært så tidlig med alt. Broren var ikke det.

Han snakket tidlig, men var 1 1/2 år før han gikk ;) hehehe...

Skrevet

Jeg har en på nesten 3 mnd'er som faktisk har snudd seg fra mage til rygg fra han var ti DAGER - fikk det utrolig nok på film første gangen, og da kan man høre en svært forundret mamma-kommentator ja.... :D

Det var sikkert ikke bevisst første gangen, men kan ikke si sikkert når det ble det heller - han har gjort det mer eller mindre konsekvent siden den gang.

Fra rygg til mage derimot får han ikke til enda :)

Skrevet

Det ser jammen meg ut som at det er tidlig ja:)

Mi var også 3,5 mnd da hun snudde seg både fra rygg til mage og mage til rygg:)

Moro med utviklingen til de små!;)

Skrevet

Mi snudde seg også begge veiene da hun var 3 1/2 mnd, hun brukte det også bevisst for å komme seg rundt i den alderen. Så om du ikke har satt opp grinder osv og babysikra kåken er det på tide nå. For de kommer seg fint rundt omkring bare ved hjelp av rulling. :)

Skrevet

Hehehe... Har ikke tenkt tanken på å babysikre, men det kan jo være at vi må gjøre det snart. Har heldigvis (?) ei lita leilighet, så vi har ganske god kontroll, og ingen trapper eller noe som må sikres.

Det blir vel skap og skuffer, men det er nok enda en stund til. Men guuuud så fort tiden går!

Skrevet

Første jenta mi var tidlig ute og snudde seg begge veier ganske fort, rundt 3-4 mnd gammel. Lillesøster er snart 4 mnd nå og klarer å snu seg fra mage til rygg, men klarer ikke å tippe over når hun prøver seg andre veien. Ligger på sida og sparker ifra med beina, men armene følger ikke etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...