Tabitha Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hvilket rom sover babyen på, og i hva? Er det kritikkverdig at babyen sover på stua? Dersom hun skriker eller hulker høyt høres det i hele huset uansett, og jeg går for å se til henne.
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Stua går fint helt til man skal legge seg for natta, da mener jeg babyen bør bli lagt på et soverom. De trenger ro når de skal sove natterstid. Vår datter på 8 mnd ble flyttet på eget rom da hun var litt over 3 mnd. Da hun sov på vårt rom luktet lett meg og melken da vi kom for å legge oss.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 flytta mini over på eget rom da han var 6 uker ca. Det er tidlig,men av diverse grunner kunne vi ikke bo hjemme i leiligheten på 2 uker rundt den tiden der. Vi bodde hos familie og han ble vant til å sove i vogna. Når vi kom hjem og likevel skulle venne han til å sove i senga igjen tenkte vi at vi kunne prøve å legge han på eget rom for å se hvordan det gikk. Han sov hele natta igjennom og det gjør han stort sett enda! (våkner og får smokk et par ganger)... Om dagen sover han på leketeppet sitt på gulvet(sovner mens han leker) eller i vogna i stua.
Lemonia Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Gutten vår sov i egen seng på vårt rom fram til han var 5 mnd og så på sitt eget rom. Ser ikke noe problem med at dere har babyen på stua, eller et hvilket som helst annet rom, så lenge dere bruker baby call eller hører henne. Tror nok de fleste foreldre og babyer sover bedre uten forstyrrelser fra hverandre.
Rampongi Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Vår sov i vognbag i de fire første mnd, fra 4 mnd sov hun alene på sitt eget rom i egen seng. Om dere kun har plass til ungen på stua, så går vel det greit. Men om dere sitter der og ser tv og skravler høylydt er det vel ikke det beste alternativet..
Tyren78-09+12 Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Gutten vår sover på vårt soverom enda. Han er snart 10 mnd. Syns det er enklest å ha han der, så slipper jeg å stå opp hver gang han gråter(han sliter med luft i magen og våkner som regel noen ganger i løpet av natten). Tenker han blir flytta over på sitt eget rom når han kan å gå, eller rundt 1 år.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 For en periode kan vel stua benyttes som soverom, men på lang sikt er nok et eget soverom å foretrekke. Lettere å holde soveromstemperatur (er gjerne noen grader under stuetemp) og lufte skikkelig ut osv.
Fifrildi Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Babyen vår sover på sitt eget soverom vegg i vegg med vårt i sprinkelsengen sin. Det har hun gjort siden hun var nyfødt. Vi har aldri hatt henne inne på vårt rom. Hører henne jo klart og tydelig om det er noe om natten.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 vi bruker babycall om natta(dagen så er jeg aldri langt unna og hører han) når han sover på sitt eget rom. Selvom rommet hans er vegg i vegg med vårt og dørene står åpne.
ღMadame_mim ღ Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Hun har sovet på eget rom i sprinkelseng helt siden vi kom hjem fra sykehuset. De første 4 ukene hadde vi bagen til vognen liggende oppi sprinkelsenga fordi hun synes den var litt tryggere. Rommet hennes ligger vegg i vegg med vårt og i det gamle huset her hører jeg det så fort hun er våken. Vi har rett og slett ikke plass til sprinkelsengen inne på vårt rom og synes egentlig det fungerer supert slik som vi har det :-)
b77h Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Vi har vår 4mnd gamle baby sovende helt inntil vår seng. Og det håper jeg vi kan ha så lenge som mulig (til sengen blir for liten...) Vi har også trangt soverom, og derfor kjøpte vi sengen BabyBay (tror den heter det); halvmåneformet og montert mot sengen vår. Er helt perfekt, og jeg ville vært urolig om vår lille baby skulle sovet alene på et rom. Syns det er fint og trygt med den nærheten, og det føles helt naturlig. Mannen sover foresten på gjesterommet, hehe... Han sover så urolig og våkner til hver minste lyd fra baby. Til hun var 3-4 mnd la vi henne ikke på soverommet før i 23-24 tiden.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. juni 2010 #12 Skrevet 19. juni 2010 Babyen vår på 8 mnd sover på vårt rom i sprinkelsenga si. På nattmorgenen sover hun sammen med oss i dobbeltsenga, for da sover hun lenger enn hun ville gjort om hun skulle sove i senga si, og det er veldig greit med et par timer ekstra søvn Babyen kan da vel sove hvor den vil, om den sover godt og at det ellers er trygge omgivelser.
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #13 Skrevet 19. juni 2010 Sover i senga sammen med meg. Far har midlertidig flytta inn på gjesterommet.
cabana Skrevet 19. juni 2010 #14 Skrevet 19. juni 2010 lillegutt sover på vårt soverom i sprinkelsenga si(har ett soverom) fast leggetid 21.00 døra er åpen til vi legger oss,døra er rett til stua.. hehe,snorka som bare det,en god ting for da hører vi ham sover på lammeull (mykt) men med et tynt laken over ( stoler ikke på den tette pelsen,men sikkert god å ligge på :-) )
V.A.B Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Min sover på eget rom, og det har han gjort siden han var 7 mnd Sover mye bedre når han slipper å forstyrres av meg, og han sover hele natta:) Er veldig fornøyd.
*LillaMeg* Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Om natta sover han i egen sprinkelseng på vårt rom.. Det som skal være barnerom er i etasjen over, så er ganske upraktisk når han spiser om natta.. Og jeg liker å ha han i nærheten. Om dagen sover han i vogna, eller på krabbeteppet sitt..
elma82 Skrevet 20. juni 2010 #17 Skrevet 20. juni 2010 Vår på 8 mnd sover i sprinkelsenga si på vårt soverom. Men snart skal han nattavvennes og da skal han sove på eget rom som er vegg i vegg med vårt. Om dagen sover han i vogna si, på tur eller på verandaen.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 21. juni 2010 #18 Skrevet 21. juni 2010 Lillejenta på 4 mnd sover i sprinkelseng inntil vår seng (=samsover) om natten og den første dagluren. Resten av lurene sover hun ute i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå