*TuttiFrutti* Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Datteren min på 14 uker blir illsint når jeg nærmer meg med flasken til tross for at det har gått 3 - 4 timer siden hun sist spiste. Må gå med henne , synge og gynge for å få flaskesmokken i munnen. Når det først er gjort, suger hun bra og spiser som bare det. Jeg delammer og hun kan finne på å oppføre seg sånn med puppen også - men den siste uken har hun hatt totalnekt på pupp. Er det noen med lignende erfaringer? Eventuelt som har gode råd mht bytte av flaske?
Bibappelula <3 Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jenta mi ville bare ha mam sine flasker i begynnelsen, nå er hun 6 mnd og tar alle flasker
alenemed1. ♥ Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Tulla mi ville også bare ha mam sine tutter. avent bare brakk hun seg av. kan kanskje også være at hun føler at hun får for lite eller for mye ut av tutten.
morromor Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Du kan kanskje prøve flaskesmokkene fra natursutten? disse er litt anderledes, de har de på miljøbaby og på bleieboden (-: Vi liker disse best, men vet ikke om det gjør så mye forskjell da.. har bare prøvd de og avent sine..
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Jeg ville prøvd å bruke Mam-flaskesmokkene:) De kan (ettersom jeg har hørt) brukes på Avent sine tåteflasker. Har ikke prøvd det selv, så jeg skal ikke si noe for sikkert, men. Verdt et forsøk! Ei pk med to flaskesutter koster vel en 30-40 og det er jo ikke SÅ mye, om det ikke skulle virke det heller:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Jeg bruker mam tuter på avent, og det fungerer kjempe fint. Selv da lokket settes på, ingen lekkasjer i bagen:-)
Snuppa! Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Jeg og bruker mam tuter på avent flasker. Gjorde det på eldstejenta også, hun blei ilsint hvis jeg nærma meg henne med avent tut,hehe.
Rampongi Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 vi bruker mam, de er litt flatere enn avent sin. passer på aventflasker gjør de også
n74 Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Vi var gjennom samme greia den perioden vi delammet. Kunne være illsint både ved pupp og flaske (bruker også avent). Men ikke til alle måltider. Etterhvert gikk vi over til kun flaske. Hun kunne fortsatt være frustrert ved mating, spesielt på ettermiddagene. Da var eneste mulighet å gå rundt mens vi matet. Men nå har det gått seg til, uten at jeg vet helt hvorfor. Men noe av det jeg vet jeg ble bevisst på var når hun var overtrøtt. Så da vugget jeg henne i søvn, en søvn som ofte ikke varte i mer enn en halvtime, men da var hun opplagt nok til å spise etterpå. Ellers begynte jeg å sitte å holde henne tett og ikke "gi opp". Sa samtidig rolig "du må spise, du er sulten", som sikkert ble litt gjenkjennbart etterhvert. Også kiler jeg henne i ganen med tuten de gangene hun er litt frustrert nå. Vi har aldri prøvd annet enn avent tuter, men jeg var bevisst på å bruke disse så lenge vi ammet. Formen på den gjør at babyen kan forme tunge og munn rundt tuten, på samme måte som når de skal ta puppen. Men som sagt, vi har aldri prøvd annet
*TuttiFrutti* Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2010 JEG GIR OPP! Var ute i dag og kjøpte tommee tippee flasker (som reklamerer ved at de er best når man delammer) og mam flaskesmokk og NUK sin. Prøvde alle 3 i dag og hun blånektet lenge - tilslutt gikk det plutselig med MAM flaskesmokken i avent flasken. MEN hun måtte gi slipp på den flere ganger for å få vakum - altså tenker jeg at den ikke er optimal. I tillegg er hun sinnsykt urolig nå etter det måltidet. Takk for innlegget n74! For nå har jeg bestemt meg for å bruke avent flasker med avent flaskesmokker og slutte å dille.. Når hun først tar den, spiser hun bra. Bare fått for seg ett eller annet merkelig før hun får den i munnen og begynner å suge. Skal blir det faktisk helt ammeslutt. Regner med at hun tar flasken når hun skjønner at det er det eneste stedet hun får mat fra.. Høres jo veldig brutalt ut, men blir hun sulten nok så spiser hun vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå