Gå til innhold

Dominant eggleder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om det?

Like før vi ble gravide med forrige MA, hadde vi begynt utredning.

Gynekologen spurte meg når forrige mens og eggløsning var.

Jeg svarte jeg hadde mens da og da, og at jeg hadde hatt eggløsning 2 dager før. Viste det fordi jeg kjenner det veldig godt, ikke det at jeg hadde tatt noen EL-tester.

Jeg sa også at det var i venstre side. Gynekologen kunne bekrefte at jeg hadde hatt eggløsning i venstre side. Han sa det er veldig normalt å ha en dominant side.

Greit, vi ble gravide den PP'en. MA 9+5.

Jeg har alltid hatt EL i venstre side med få unntak.

Men etter MA'en har jeg neste bare hatt EL i høyre side.

Virker som om jeg har skiftet hvilken side som er dominant.

Noen som har vært borti det, har det noe å si på sjansen til å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker faktisk å ha eggløsning på hver sin side. høyre den ene mnd og venstre den andre. har av å til dobbel eggløsning, det vil da si at det kommer fra begge sidene på hver sin dag, som regel rett etterhverandre og får da mens nøyaktig 14 dager etter siste eggløsning. har du f.eks sex ofte kan syklusen gå raskere både etter egen erfaring og hva jeg har lest. jeg hadde mens 9 ganger på 4 mnd. noe djevelsk herk!

Skrevet

Tidligere kjente jeg eggløsning annen hver gang høyre/venstre side. I det siste er det imidlertid høyre som dominerer.

Denne pp har jeg ikke kjent EL. Det er utrolig lenge EL har forbigått i stillhet! Tror det må være år siden. Men vet at jeg har hatt EL pga temp. økning.

Jeg tror at det denne gangen har EL vært på venstre side fordi jeg har hatt litt småmurring på den venstre siden (men langt i fra sånn som det pleier å være). EL kom tydeligvis også 4 dager senere enn forventet, så denne syklus blir da på hele 33 dager. Etter MA i mars har syklusene ennå ikke stabilisert seg. Sykluslengden har vært på 24 dager, 26 dager, 29 dager og nå 33 dager. Vi la inn aksjer som bare det i en periode, trodde også en stund at jeg ikke kom til å få EL denne gang. Dagene rett før EL har vi vært opptatt hver kveld. Så EL kom 3 dager etter sist vi hadde sex. Så regner med at EL denne gangen gikk "ad undas". Irriterende! :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...