Gå til innhold

Første uke med ritalin

Anbefalte innlegg

Vår sønn som nå blir 6 år har fått diagnosen AD/HD og er den første uken gått med utprøving av Ritalin.

Det har vært veldig varierende denne uken, men alt i alt mest positivt :-)

Men, han måtte hentes i barnehagen i dag da han bare satt og gråt - det gjorde vondt for oss foreldre også.

Men, da han kom hjem så dro man en tur i svømmehallen og ting roet seg :-) Totalt i dag har har lekt med lego i over 3 1/2 time og det har aldri skjedd før (max 10 minutter) -han har vært veldig fornøyd og stolt av det han har laget og det er en masse ting!

Spent på hva neste uke vil bringe :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141998131-f%C3%B8rste-uke-med-ritalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det depot-piller med ritalin, eller sånne som varer 3-4 timer? Problemet med de som varer 3-4 timer er at ungen havner på en følelsesmessig bergogdalbane, og det er vanskelig. Be heller om å få tabletter med lengre virkning, evt concerta.

Noen unger blir såre at denne medisinen. Lite å gjøre med tror jeg.

HI her.

Det er sånne som varer i 3-4 timer. Dette er vel bare under prøveperioden slik at de skal kunne finne riktig dosering.

Men, vi har fått en helt annen unge! - Uten Tvil!!

Men, ble skuffet i dag - Siden vi har ferie (og de viste de om før oppstart), så fikk vi beskjed om å slutte med medisiner til han begynte i barnehagen igjen(for å se effekten) - så da blir de neste 2 ukene litt "kaos" igjen!

• 2 uker senere...

Jeg startet selv med Ritalin i høst. En merkelig opplevelse, vil jeg si.

Jeg har aldri i mitt liv vært så trett og gjespende som de første ukene på Ritalin. De virket nesten som sovemedisin på med da. Og det var så deilig å bare sitte og kjenne på freden og roen i kroppen. Først da opplevde jeg det jeg tror andre kjenner hele tiden inni seg :)

Der er en del bivirkninger de første månedene, så jeg syns det er rart at dere har fått beskjed om å ta pause i ferien. Det må da være bedre for ungen å gå på dem da og komme over startbivirkningene, ville jeg tro. Mitt barn begynte på Ritalin i ferien, for mange herrens år siden. Og var da over de verste startbivirkningene da skolen startet igjen på høsten. Og skolen så forskjell likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...