Gå til innhold

Gladmelding til alle med avtagende symptomer uke 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Er 10 og en halv uke på vei, og har vært litt bekymret fordi jeg føler at symtpomene mine har blitt mye svakere.

Var på ultralyd idag og alt var såre vel. Den lille lå og sparket og viftet med armene sine. Legen vi var hos var utrolig dyktig, og ikke minst hyggelig. Han tok seg god tid til å forklare.

Det er veldig vanlig at symptomer som kvalme, ømme bryster og trøtthet avtar i uke 11. Årsaken til dette, er at symtpomene henger sammen med at svangerskapshormonene øker. Når man er 10 uker på vei, flater HCG stigningen ut - alle indre og ytre organer er ferdig dannet og fosteret skal kun utvikle seg frem til fødsel.

De aller fleste aborter skjer før uke 8, ved spontanabort etter denne tid, har fosteret ofte vært dødt en stund.

Han kunne også fortelle meg at murringer i rygg og mage kommer av at bekkenet og kroppen utvikler seg slik at man skal kunne klare å føde et barn.

Lykke til videre alle sammen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint å høre :D

Lykke til videre :D

Skrevet

Skriver under på denne! Var også til ultralyd på fredag. Var sikker på at jeg hadde mistet pga avtagende symptomer, men jammen var det ikke et lite hjerte som slo der! Så nå skal jeg prøve å kose meg mer med svangerskapet og ikke være så engstelig for at noe skal gå galt!

Skrevet

Takk! Denne trengte jeg (og sikkert mange andre)! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...