mammantilT&I Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Har en jente på 1 mnd som spiser godt med morsmelk.. neste uke skal jeg til tannlegen og tenkte å pumpe ut litt melk som pappaen kan ha i bakhånd om ho skulle bli sulten mens jeg er vekk,... men hvordan vet jeg hvilken mengde hun trenger?? Det er jo ikke akkurat nor målebeger på puppen;) så jeg ser jo ikke hvor mye hun spiser pr måltid..
lille sprelle Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Du bare kjøper en kartong med ferdigblandet nan for å ha i bakhånd! Blir det for ille, kan han bruke den
lillenims Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Klarer du å pumpe 150 ml, burde du ha mer enn nok. Jenta mi spiste ca 130 ml da hun var 4 uker, men hun fikk flaske 6 ganger om dagen da. Barn som ammes spiser nok mindre og hyppigere. Du kan putte det som er til overs i fryseren etterpå, kan oppbevares 6 mnd i dypfryser. (Tines i kjøleskap over natta og brukes i løpet av et døgn etter tining, varm melka i vannbad av varmt vann fra kranen.) Om hun tar flaske nå er det lurt å fortsette å trene med flaske med jevne mellomrom (og iallfall før hun MÅ ta flaske), så hun husker hvordan det funker.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Jenta mi er litt over 5 uker, og vi skal begynne å venne henne med flaske til uken. Det er fordi jeg igjen skal begynne å trene, og greit for pappan å kunne gi mat om hun blir sulten når jeg er borte. Jeg fant en "regel", som sa: 150ml x kg. Summen av det, deler du på ca antall måltider datteren din har om dagen. Sluttsummen er sånn ca hvor mye hun spiser til hvert måltid. Skjønte du det? Jeg har forhørt meg med ei venninne som har en større datter, og det stemmer sånn ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå