Gå til innhold

mengde morsmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 1 mnd som spiser godt med morsmelk.. neste uke skal jeg til tannlegen og tenkte å pumpe ut litt melk som pappaen kan ha i bakhånd om ho skulle bli sulten mens jeg er vekk,... men hvordan vet jeg hvilken mengde hun trenger?? Det er jo ikke akkurat nor målebeger på puppen;) så jeg ser jo ikke hvor mye hun spiser pr måltid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare kjøper en kartong med ferdigblandet nan for å ha i bakhånd! Blir det for ille, kan han bruke den :)

Skrevet

Klarer du å pumpe 150 ml, burde du ha mer enn nok. Jenta mi spiste ca 130 ml da hun var 4 uker, men hun fikk flaske 6 ganger om dagen da. Barn som ammes spiser nok mindre og hyppigere.

Du kan putte det som er til overs i fryseren etterpå, kan oppbevares 6 mnd i dypfryser. (Tines i kjøleskap over natta og brukes i løpet av et døgn etter tining, varm melka i vannbad av varmt vann fra kranen.)

Om hun tar flaske nå er det lurt å fortsette å trene med flaske med jevne mellomrom (og iallfall før hun MÅ ta flaske), så hun husker hvordan det funker.

Skrevet

Jenta mi er litt over 5 uker, og vi skal begynne å venne henne med flaske til uken. Det er fordi jeg igjen skal begynne å trene, og greit for pappan å kunne gi mat om hun blir sulten når jeg er borte. Jeg fant en "regel", som sa: 150ml x kg. Summen av det, deler du på ca antall måltider datteren din har om dagen. Sluttsummen er sånn ca hvor mye hun spiser til hvert måltid. Skjønte du det? :) Jeg har forhørt meg med ei venninne som har en større datter, og det stemmer sånn ca :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...