Mini09&Lille12 Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Vesla mi har hatt feber på og av, vært kvalm, kastet opp en gang i bilen, og nå er feberen borte og hun har prikker på mage og rygg. Matlysten er heller ikke bra. Er ikke vannkopper eller varmeutslett. Takker for svar!
Tyren78-09+12 Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Sikker på at det ikke er den 4.(eller var det 5.)barnesykdommen? Min gutt hadde det..feber et par dager, så prikker, mest på føttene(fotbladet), men litt overalt. Sånne små røde prikker. Han hadde heller ingen matlyst. Ga han paracet husker jeg, og da fikk jeg i han mm etter en stund.
Overraskelsen Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 tredagsersfeber og den 4./6. barnesykdommen er det samme. "Kjært" barn osv... Gutten vår hadde feber opp mot 38,9 i tre dager, og var sutrete når febertoppene kom. Ellers var han i brukbar form, men spiste litt lite. Etter at feberen forsvant kom et småprikket utslett på rygg, mage og litt i ansiktet. Utslettet var borte etter 2-3 dager. Vi konkluderte med at det var den 4.barnesykdommen (det var det den het i den boka vi har). Det er forøvrig et slags herpesvirus, og veeeeldig vanlig.
Kortslutning Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Vi har akkurat vært gjennom det samme. Det begynte med feber på lørdag og litt slapp. Søndag var det feber på 39.6 og veldig slapp. Heller ikke matlyst.På mandag hadde hun 39.8 i feber og misfarget urin/utflod. Vi trodde derfor det var uvi og dro til legen. Det var kraftig utslag på urinprøva, så de trodde også det var uvi. Men så kom utslettet på tirsdag, og da var også feberen borte. Ringte legen og han mente nok dette var den 4.barnesykdommen. Hun har enda utslett, men håper det er på tur til å bli bedre. Så det høres veldig likt ut som det di har. Håper det går over snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå