Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg gledet meg til å bli ferdig med graviditeten men dette er jo enda mer slitsomt. Jenta mi kom på mandag og jeg har allerede blødende sår( to små men dog...) og de siste 12 timer har jeg knapt fått gjort annet enn å amme, melke og pumpe ut tette melkeganger...kjenner jeg sitter her og gruer meg til hun våkner igjen for det er ikke mye koselig å amme med disse kjøttkakene. Jeg har jo fått til dette før, og jeg ser jo at hun får riktig tak (som oftest...) men uansett hvor tidlig ute jeg tror jeg er i forhold til hvor sulten hun er, så får hun likevel panikk når puppen kommer frem og det blir veldig vaskelig å få riktig tak og jeg mistenker henne for å småbite litt også, selv om gubben i huset sier at jeg bare er for sensitiv for kraftige sugetak:). Er visst ikke så flik med utålmodige barn...

Er det noen som vet hvor på baby knappen for å få de til å forholde seg rolig til forestående måltid og få dem til å gape så fint som i bildene hos ammehjelpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snu brystvorta i samme vater som munnen. Dvs når munnen er sidelengs (mage mot mage leie) snur du brustvorta di også sidelengs og holder et godt tak om nakken til barnet som du da styrer inn mot brystet og trykket godt inntil.

Skrevet

Hehe, ikke meningen å le men jeg kjenner meg godt igjen. Jeg har en liten på 3 uker som var og er likedan. Trøsten er at tilstoppede melkeganger og brystspreng går seg til etter noen dager, hvis ikke ta en tur på helsestasjonen, det gjorde jeg og de var utrolig hjelpsomme. Jeg fikk også såre, blødende brystvorter men det gikk seg også til etter en ukes tid, selv om det fremdeles er litt ømt (han tar noen sugetak som ikke er til å tro). Panikkvifting med hender og virring med hodet har jeg desverre ikke fått orden på enda, men han blir så giret når han skal få mat, jeg tror ikke han klarer å la være...

Du får ha lykke til videre, det går seg nok til selv om det er slitsomt i begynnelsen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...