mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 18. juni 2010 #1 Del Skrevet 18. juni 2010 Min fødselhistorie: Ble satt i gang 18 mai, uke 39+0, med ballongkateter.dette falt ut samme kvelden, men gjorde nok litt nytte, for dagen etter var jeg blitt moden nok til at de kunne ta vannet. kl.14.30 tok de vannet, så gikk det kanskje 10-15 min før riene begynte. kl. 16.17 kom tvilling 1, i hodeleie. gutt kl. 16.38 kom tvilling 2, i hodeleie. jente martin var 2950 g og 47cm mathilde var 3400 g og 49 cm. så det tok under to timer fra første ri til begge var ute! Ekstremt intenst, det ble ikke tid til epidural, men jeg fikk lokalbedøvelse etter at martin var ute. Selv om det gikk så kjapt så hadde jeg drømmefødselen, og jeg var i kjempe form etterpå Nå er de blitt 4 uker, og dagene er travle, har jo en 2 åring som krever sitt også ! Ammingen går det fint med, dobbeltammer når de er sultne samtidig, så får de litt flaske i tillegg. Det blir ikke så mye tid til bare kos og brel, som det gjør nå en bare har 1 baby, de første ukene har vert veldig slitsomme, men en kommer sakte men sikkert inn i ting og blir kjent med barna:) det vanskeligste er å ikke ha like god tid til eldstejenten, som er vant til å mamma og pappa for seg selv :/ Lykke til alle som har fått sine, og alle som venter på sine Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141996614-f%C3%B8dte-19-mai-styrtf%C3%B8dsel/
Lindafa83 Skrevet 18. juni 2010 #2 Del Skrevet 18. juni 2010 Åååh..heldig du er da Jeg er 32 uker i dag og har tv1 i seteleie og tv2 i skrå tverrleie :S Veeeldig spent på hvordan min fødsel blir, håper veldig på vaginal fødsel Det er fortsatt tidlig, men de sier at sjansen for at tv1 skal snu seg er minimal..så jeg må nok belage meg på setefødsel hvis de ikke bestemmer seg for KS. Hadde en fin fødsel med mine forrige tvillinger, de lå begge i hodeleie. De ble født i uke 32+3 (om tre dager!!). Håper på å gå litt lenger denne gangen, men har en stoor trakt på livmorhalsen min så de kan egentlig komme når som helst. Lykke til videre med tvillingene Alt blir mye lettere når rutiner er innarbeidet og barna blir større Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141996614-f%C3%B8dte-19-mai-styrtf%C3%B8dsel/#findComment-141997080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå