Ugl@ Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Skal ha oss ei ukes "roadtrip" vi voksne og 12åringen over helga, driver å sjekker ut reiserute alternativ nå.... Normandie er veldig aktuelt. Skal bli deilig å ta en slik på sparket tur å bare kjøre rundt etter vær og dagsform :-)
Grigri m/3 gutter Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har bodd i Normandie i snart 6 år, men er ganske ukjent *rødme*. Holder oss visst mest hjemme ser det ut som.. Rouen er en kjempefin storby, den gamle delen er så koselig med gammel brostein og katedral og flere andre store kirker. Mange trange gater og små butikker, uteservering osv. Caen er lengre vest og er ikke så gammel og fin ettersom den ble bombet under krigen. Langs kysten er mange små perler, små byer som stort sett alle har sandstrand (eller steinstrand). Kjenner mest til området i og rundt Lisieux som er 40 minutter øst for Caen, her er dyrepark og katedral(kjedelig) og basilisk(veldig religiøs by). De har masse små landsbyer strødd overalt og marked og loppemarked og forskjellig som foregår. Jeg syns det er kjempeflott overalt her, håper dere er heldige emed været og får fin tur.
Ugl@ Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2010 Skal sjekke litt værvarsler før vi bestemmer oss for hvor vi skal reise, men er det fine meldinger så er Normandie mest aktuelt reisemål. Vi står helt fritt i forhold til hvor vi skal kjøre, men kommer til å styre unna de værste turist plassene, heller finne små trivelige steder på veien. Tusen takk for tips, har notert meg stedene og skal sjekke ut nærmere :-)
prekæs Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Normandie og bretagne er vakkert begge deler. Har flere ganger kjørt kysten fra utløpet av Seinen (mener jeg det var) og sydover til Omaha beach, sistnevnte har en krigskirkegård som virkelig er verdt ett besøk. Masse god fiskemat å få kjøpt og den delen av Frankrike hvor folk er flinkest til å snakke engelsk. Masse engelske turister, og massevis av krigsminnesmerker. Ikke regn med godt vær, men du kan være heldig, selvsagt. Artig å se tidevannsforskjellen. Du kjører over grensen ved Lille i Frankrike og mot Rouen. Sist gang jeg kjørte den veien var det ikke så mye motorveier, men det kan ha blitt flere de siste åra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå