Gå til innhold

Noen her inne som har prøvd "Pergotime"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det forskrevet av lege i dag- bivirkninger: "du kan bli litt hissig av det"...ok - here we go than ;) noen av dere som har prøvd det? Har det hjulpet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange på dette forumetgår på eller har gått på Pergo (slengnavn, hehe), og jeg kjenner selv flere som har lykkes med det!!

Bivirkninger er en kjent sak, men jeg overlater å svare til noen som selv går på eller har gått på :)

Masse lykke til!

Skrevet

Har litt erfaring med Pergotime ja, har gått på 6 kurer. Først dobbelkur, altså 50 mg x 2 i 5 dager. Dette har jeg gått på 5 ganger (annenhver måned) siden i fjor sommer. Første gang jeg gikk på pergo fikk jeg bittelitt bivirkninger, andre gang kjente jeg nesten ingenting til bivirkninger, tredje gang føltes det ut som om jeg fikk ALT av bivirkninger (var skikkelig dårlig da og vurderte sterkt å avbryte kuren på dag 2, men gjennomførte kuren etter samtale med gyn). Fjerde gangen kjente jeg bare bittelitt til bivirkningene og femte gangen føltes det ut som om jeg fikk alt igjen!!! Egentlig så virket det som om bivirkningene varierte med hvor sliten og (u)opplagt jeg var, men kan egentlig beskrives som PMS x 10 eller noe sånt!!

Sjette gang gikk jeg over til trippel kur, altså 50 mg x 3 i 5 dager, da fikk jeg PMS x 1000 virket det som, bivirkningene var ille, humøret svingte voldsomt, jeg følte meg aggressiv og sint (viste det jo selvsagt ikke, men det var vondt å ha det sånn inni seg) og alle gangene jeg har gått på pergo har jeg hatt hetetokter i større eller mindre grad, så nå vet jeg hvordan det er å være i overgangsalderen, hehe :)

Skulle egentlig ha gått på syvende kur nå, andre trippelkur, men orket ikke, tenkte jeg får ta meg en pause til over sommeren...

Tror forresten også at Pergotime har bidratt til noe vektøkning, er 3 kg mer enn jeg var før jeg begynte på pergo og jeg har ikke økt matinntak eller lignende, er i mer aktivitet enn noensinne, det synes jeg er minuset, ellers kan jeg tåle alt av bivirkninger bare det blir en liten spire av det :)

Lykke til da :)

Klem fra

Skrevet

Jeg gikk på en dobbel pergotimekur og ble gravid med en gang, og da hadde vi prøvd i to år. Jeg merket ikke noe mens jeg tok tabelettene, men da jeg var ferdig med kuren og jeg hadde alle hormonene i kroppen, da skulle det ingenting til for at jeg ble illsint. Men da hadde jeg og min kjære snakket om det på forhånd, og jeg hadde bedt om unnskyldning på forhånd, og prøvde mitt beste for å ikke eksplodere på han.

Men nå er jeg alså 24 uker på vei, så det var HELT klart verdt det :) :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei.

Da jeg ble gravid med sønnen tok jeg to doble kurer, og hadde vel egentlig ingen bivirkninger verdt å snakke om.

Nå har jeg hatt fire doble, og skal ta pause til over sommeren. Har hatt økende bivikninger for hver gang, og mensen er blitt lengre og lengre. Toppet seg med 11 dager etter siste kuren, så nå trenger jeg pause!! Skikkelig lett irritert, kvalm, trøtt etc..

MEN blir det baby ut av det er det jo fort glemt ;0) Absolutt verdt et forsøk!!

Skrevet

Tusen takk for alle svar- setter pris på det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...