Gå til innhold

Blir bare tull med introduksjonen av mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å gi mini litt grøt. Men det er jammen ikke lett! Hvis vi gir med teskje prøver han bare å ta skjea, og det lille vi får i han kommer fort ut igjen...

Har prøvd å gi med tåteflaske, men han er ikke vant med flasker så jeg tror ikke han fikk ned noe.

Hvordan gir dere maten?

Jeg fikk tips om å gi velling på tåteflaske. Men hvordan lages velling? Er det bare tynn grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel ikke hjelpe så veldig mye da min gutt har gapt å spist alt han har siden dag en. Skikkelig matvark med andre ord. Men ang velling. Har sett på Mega at det finnes en egen maisvelling (mener det var Hipp som hadde den) Noen blander jo litt grøtpulver (anbefaler da Risgrøt uten noe annet) men vil anta resultatet blir best av ordentlig velling.

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg se etter den neste gang jeg er på butikken. :-)

Skrevet

husk at tunga til barn er vant til å stikke ut for å suge og nå må han klare å føre tunga bakover for å svelge,klart det blir litt tull!

ha tålmodighet,noen barn tar lengre tid på å venne seg til dette men de får det til til slutt!:)

Skrevet

Er sant det. Blir bare så fortvilet når jeg ikke føler at det går noen vei. Men det ordner seg jo som du sier. :-)

Skrevet

De trenger litt tid på å finne ut hvordan de skal spise fast føde, ja, så ikke gi opp. Kan være lurt å lage grøten ganske tynn i begynnelsen selv om du gir på skje. Det gjorde vi, og laget den tykkere etter hvert.

Prøv å gi han ei egen skje han kan holde på med mens du mater med den andre. Det blir litt styr og gris, men det funker bra her.

Det kommer til å gå seg til, bare gi han tid!

Skrevet

Egen skje var lurt! Det skal vi prøve på. :-) Vi tåler styr og gris, vi har jo vaskemaskin. ;-)

Skrevet

Vi har samme "problemet" her.. :) Storesøster bare gapte og hadde aldri noen problemer med skje-mat. Lillebror vrir og vender og tar skjea og det er grøt overalt.. I dag fikk han til og med i øyet og ble helt rød, stakkars.. :) Ikke så veldig lett. Men regner med de bare trenger tid på å skjønne det. Her er han så tynn og trenger grøt som tilleggskost, så jeg håper det ikke tar for lang tid før han får det inn, for han trenger kaloeriene..

Skrevet

Stakkars, er ikke noe gøy med grøt på øyet! Her og spruter det til alle kanter!

Vi får håpe de skjønner at og hvordan grøten skal ned snart. Er jo ikke noe gøy for han om mamma må komme og amme i storefri. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...