Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på 6 mndr sovner kun ved puppen når han skal sove. Jeg håpet at det skulle gå seg til etter hvert som han ble større, men skjønner at det kommer det sannsynligvis ikke til å gjøre.. Dette gjelder både ved soving hjemme om dagen og på kvelden.

Er det flere som har samme problem?

Noen som kan komme med noen tips for å hjelpe han til å sovne av seg selv? Er det noen som kan anbefale noe god lesing om babyer og soving?

VELDIG takknemlig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sovlillebaby.com

barnogsøvn.com

sovecoach.dk (vi har brukt en del herfra, veldig bra, spesielt oppned-metoden, men du må betale for å lese hele. Bare oppned står beskrevet på de to første sidene)

Vår har aldri sovnet ved puppen da, men var veldig avhengig av smokk for å få sove. Vi kuttet smokken og brukte oppned-metoden. Fungerte bra. Les om søvnassosiasjoner, for puppen er helt klart en søvnassosiasjon for din gutt. Lykke til!!!

Skrevet

Jeg begynte å pumpe meg og gi morsmelk på flaske i senga. Da la hun seg veldig greit til rette.

Skrevet

Hei!

Vår datter på 8 mnd får litt morsmelk/mme på flaske etter at hun har spist grøt for kvelden. Vi begynte med det for en drøy månedsiden da vi fikk tilbakemelding fra søsteren min(som passet henne en kveld( at det kunne være lurt å ikke gi pupp i leggesammenheng.

Vår datter har blitt kjempe flink til å sovne av seg selv, tror hun sovnet etter 5 min. nå i kveld.

Det er mye lettere for de som passer henne kveldstid til å få henne til å sovne, for de har jo sjelden pupp med melk i.

På dagtid sovner hun lett, i værste fall må vi trille litt i vognen før hun sovner.

Lykke til!

Skrevet

er nok mange som har/hatt det sånn.

Tulla her var også helt avhengi av pupp for og sovne så når hun var 4 mnd avvente jeg med det, brukte opp ned metoden og det funket veldig fint her. tok vel 4 dager :)

lykke til:)

Skrevet

Takk for tips! :-)

Flaske hørtes jo veldig lurt ut. Også skal jeg gå inn på linkene og lese mer om søvn. Virker som det er en del som er fornøyd med opp - ned metoden. Men tenker jeg prøver flaske i første omgang. Blir mykest overgang da. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...