Gå til innhold

storbyferie vs strandferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er morsomt å lese om dere som drar på storbyferie og mener det er så mye mere interessant måte å tilbringe ferien på..... For hvem da? dere drasse rundt med barna i en storby og shoppe?? Ser ikke helt det intelligente i det. Dessuten en strandferie behøver ikke bety at man ligger på en solseng hele dagen, (det hadde ikke nyttet med våre barn) man må jo finne på ting på stranden, bade, leke studere ta småturer i omguivelsene.

Barna våre blir alltid mye mer fornøyde og sprudlende av dagene vi er på stranda enn de dagene vi drar de rundt i en storby for å vise de ting de ikke opplever som spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Nå har ikke jeg barn enda, dessverre, men er definitivt av de som foretrekker storbyferie fremfor strandferie. I tillegg til det så er jeg en person som ikke er spesielt glad i shopping faktisk, og jeg vil bare få lov å påpeke at det finnes ganske mye man kan gjøre i en storby bortsett fra shopping...

Det at du i ditt innlegg påstår at det eneste som skjer på en storbyferie er at man stresser rundt på shopping er jo like lite intelligent som å påstå at det å dra på strandferie kun betyr at man ligger på en solseng og soler seg hele dagen...

sjerpings....

Skrevet

Det var en forkortelse da, gadd ikke utdype storby gjøremål mer enn å legge til shopping. Men det blir sigtseeing på de voksnes premisser og etter det jeg har sett/hørt av de som drasser med barna på storbyferier gjør det for det er det de liker ikke for barnas skyld. Jeg foretrekker å ta barna ut av bykjernen det meste av ferien, la de få oppleve mere natur enn gater med støv og eksos (for det slipper man ikke unna i en storby)

Og har kanskje kun en dag vi tilbringer inne i kaoset i en by.

Skrevet

Ja takk begge deler sier jeg:)

Skrevet

hvorfor ikke begge deler?

og ja,selvsagt er barna viktigst,men det skal jo være ferie for alle sammen da,og da synes jeg at foreldre også må få lov til å bestemme litt.

man dør ikke av storbyferier,vet du ikke hvor mange fantastiske parker det kan være i storbyer?mange flotte kaffeer, mye rart å se på,store plasser å springe på (på torg etc)

nei mine barn har det iallefall ikke vondt av å være med på storbyferie så lenge det blir lagt opp til at de også skal ha det kjekt!

Skrevet

Vi er en av de som drasser med ungene til storbyer;-)

Det blir da lagt opp etter ungene, man flyr jo ikke på museer hele dagen. Det finnes masse som er moro for unger i storbyer! Du virker litt uopplyst. Tror du det eneste saliggjørende for barn er å sitte på ei forblåst sand utenfor et feriehus på Jylland?

Det er ingen av oss som er glad i å shoppe, så det blir det heller lite av. Jeg tør påstå at ungene våre har det minst like kjekt som de som sitter å spar i sanda, men ellers hva er galt med begge deler? Til og med på samme tur? Trenger ikke at StarTour må kvalitetsstemple ferien min, kan godt finne reisemål helt på egen hånd.

Dessuten hvem sier at feriene bare skal tilfredsstille ungenes behov? Det skal da være ferie for de voksne også, må finne en balansegang vet du;-)

Jeg hadde kjedet meg dønn ihjel på et all inclusive hotel i 2 uker, tror nesten ikke jeg hadde giddet å dra om jeg hadde vunnet turen en gang. Da måtte det i så fall vært med 5 gode venninner, så man kunne ligget å skravle på en solseng hele dagen, så i baren om kvelden..hehe..

Skrevet

Hi her.

Ja jeg er veldig uopplyst. Har bare vært på ferie i Amerika, Afrika, Asia Europa samt bodd i Amsterdam og Paris 4 år hver, så jeg vet ikke så mye om hva som skjer utenfor startour sine grenser............................

Jeg syns kombinasjon er bra, men dette innlegget var mer enn kommentar til de som skyr badeferie/strandferie helt og kun holder seg til en storby og påstår at det er det mest intelligente man kan gjøre.

Jeg har selv sagt at jeg aldri skulle betale meg inn på en tur til et anlegg som feks Sunwing resort. Men etter overtalelse dro vi dit for to år siden, og jeg syns det var herlig å se hvordan ungene kosa seg. Men vi drar alltid på bilturer på egenhånd, og spiser nesten aldri måltid på hotellet.

Skrevet

Hva får deg til å tro at de som drar på storbyferie med unger BARE drar på storbyferier med unger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...