Gjest Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Noen her inne som vet hvordan prosessen med å få ut det døde fosteret når man har hatt en MA? Noen har nevnt at det foregår på samme måte som med en medisinsk abort, altså at man får piller og gjennomgår en slags fødsel....stemmer dette??
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 jeg fikk utskraping i narkose. trodde det var mest normalt jeg, men jeg skal ikke si noe sikkert.
høstenerher Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Hei, jeg hadde en MA i uke 7. Jeg merket det med at jeg begynte å blø bittelitt. Ble mer og mer, uten at jeg hadde vondt. Var på UL og fikk konstantert at fosteret var dødt. Så da fikk jeg med meg piller som jeg skulle ta på kvelden. Fikk også med meg masse smertestillende. Ut over dagen fikk jeg bittelitt vondt i magen men ikke noe særlig. Så kom "det" ut, og det var vel da alt kom. Dette var før jeg tok pillene, så det skjedde av seg selv. Ser her inne at det er mange som har veldig vondt når dette skjer, men jeg hadde nesten ikke smerter. Dette er vel veldig individuellt. Så ja - jeg fikk piller, men kroppen ordnet altså opp selv før jeg tok dem. Var på kontroll noen dager etter for å sjekke at alt var ute. Vet ikke hva som skjer dersom ikke alt skulle ha kommet ut...
Rime Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg gjorde dette no på onsdag. Jeg tok tablettene og fikk store smerter, har aldri hatt så vondt før, og jeg er ennå ikke heilt bra. Hadde intense smerter i 4-5 timer men alt i alt hadde jeg vondt i 12 timer. Jeg gråt av at det var vondt og samboer var helt fortvilet. Jeg anbefaler IKKE å gjøre det hjemme. Men dette er jo forskjellig fra person til person...
Snusky McClusky Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har hatt to MA, og har tatt utskraping hver gang. Jeg kunne velge selv, men siden legen sa at tablettene vanligvis medføre smerter og store blødninger så valgte jeg utskraping. Da slipper man også å se hva som kommer ut.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Da jeg hadde MA (skjedde i uke 8, men merket det i uke 12) fikk jeg piller som starter en "slags" fødsel. Om du kan velge mellom piller og utskrapning ville jeg definitivt valgt pillene. Selv om utskrapning er relativt trygt, er det mye bedre at kroppen selv får ordne opp. Legene jeg var til ønsket helst alltid å prøve piller først før eventuell utskrapning. Livmora blir også raskere klar for å bli gravid på nytt tror jeg. Ja det gjorde veldig vondt og jeg blødde en del dager. Vondt i magen flere dager etter dette igjen også. Nå etter jeg har opplevd en virkelig fødsel så kan jeg egentlig sammenlikne det med riene jeg hadde ved ca 4cm åpning. Veldig likt egentlig. MEN selv om det gjorde vondt, så var det egentlig godt psykisk, for jeg fikk liksom jobbet meg gjennom opplevelsen. (Selv om det selvfølgelig henger igjen i lang tid.)
aprilprinsesse2011 Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Eg fikk konstantert en MA på dagen uke 12. Dette i forbindelse med tidlig UL. Det de fant tilsvarte et foster i uke 7,5. Eg hadde ingen forutanelse, ingen smerter eller blødninger. Eg fikk velge mellom full narkose og utskraping, eller tabletter. For min egen del orket eg ikke gå gjennom smerter, ville bli ferdig der og da, og ikke vite. Fikk beskjed om at eg kom til å blø i 1-2 uker etterpå. Blødningene stoppet opp dagen etter inngrepet, men tok seg litt opp igjen etter en ukes tid. Dette er normalt, for i noen tilfeller løsner skorpen der morkake har sittet. Men blødningene er som mensblødninger. Har ikke hatt noen smerter i det hele tatt etterpå. Fikk også beskjed om at det kunne ta 4-6 uker til eg fikk tilbake mens. Men ble eg gravid før mens var kommet, hadde det ingenting å si. Det eneste som tok på var psyken. Men den er så og si bra nå. Måtte vente en uke fra eg fikk konstantert MA til inngrepet ble utført. Dette er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå