Gå til innhold

Hørte du ikke hva jeg sa?

Anbefalte innlegg

-Har dere bestemt navn da?

-Ja, hun skal hete Eline Matilda.

---

-Hvordan går det med Eline?

-Gleder meg til Eline kommer jeg!

Hørte du ikke hva jeg sa?? Hun heter ikke Eline, men Eline MATILDA!

Er så lei av å måtte påpeke dette, men folk skal jammen meg få det inn med teskje. Jeg har nemlig ingen Eline i magen, men en Eline Matilda!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141994817-h%C3%B8rte-du-ikke-hva-jeg-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du gir henne et så langt og tungt navn, må du regne med at bare det ene navnet blir brukt. Sånn er det bare!

Men søsteren min har et dobbeltnavn, det er veldig enkelt å si, og hun skriver det med bindestrek. Hun nektet plent å svare lærerne på skolen hvis de tiltalte henne med bare det ene navnet, så til slutt lærte de hva hun heter ;)

Jeg forstår godt at de bare sier Eline, hvis du skriver navnet slik. Hvis begge navn SKAL brukes, burde du skrive Eline-Matilda. Det er derfor man har bindestrek..

Hvis jeg leser Eline-Matilda, sier jeg automatisk begge navnene

Annonse

Du må bare fortsette å presisere!

Så mye at det kan bli på grensen pinlig.

En bekjent har en navnekombinasjon som nokså spesiell og litt 'tungvindt' å si. Moren var imidlertidig beinhard mot folk og fe som prøvde seg på kun det første navnet. Husker vi var på babysang sammen og navnet hennes skulle synges. Det var så og si umulig men moren ga seg ikke- og selvsagt fikk vi det jo til etterhvert..

Så med morens innherdige innsats første året blir jenta idag alltid kallt med begge navn.

Stå på!

Eline Matilda var en flott kombinasjon, men veldig tungt og langt å bruke til daglig. Jeg ser ikke helt for meg å rope på Eline Matilda. Prøv selv å se for deg at du roper på jenta for at hun skal komme og spise f.eks. Og hvis du insisterer på å bruke begge, tar det lang tid før hun klarer å si hele navnet sitt selv.

Hva med Line Matilda, da blir det en stavelse kortere og litt enklere å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...