12Januarspire Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Hei, jeg begynner å lure på om jeg er for overvektig til å bli gravid. Jeg er ca 170 høy å veier 67 kg. Jeg har litt mange men får beskjed "du er ikke feit nå må du slutte å tulle" Det ligger vel kanskje mest på psyken min, ikke vet je. Fikk meg en skikkelig nedtur tidligere idag, tenkte bare negativt. Tenkte, hva om jeg aldri blir gravid, og når de tankene kom kom også alle andre tanker, jeg har mistet faren min for ikke så veldig lenge siden å alt er bare negativt for tia. Satt i sofen å grein som en liten unge. Hva skal jeg gjøre, er jeg for FEIT til å bli mamma? Hjelp meg :-( Trenger virkelig noen å prate med for tia
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 For å sette deg i litt perspektiv, skal jeg avsløre vekta mi nå, for deg. 167 cm høy på sokkelesten, vekta viser 88,6 kg. (i dag faktisk..) Så, nei, du er ikke for feit til å bli mamma. Det er ikke jeg heller. JEg vil tippe du tar all negativiteten du har inni deg, ut på vekta di. Selv om det ikke er noe galt med den, så vil du at det skal være noe galt. Det er enklere å takle enn alt det vonde inni en. Det er bedre å bare ta tak i hva du egentlig er redd for, lei deg for..hva som gjør deg så fortvilet. Det er grusomt vondt, hvis en har unngått dem lenge. Men det blir bedre etterpå. Og det er sunt å gråte! Det er bra å få det ut! Du vil få en liten en. Helt sant. De som vil, og aldri gir opp, de får familien sin til slutt. På en eller annen måte. Har mine stunder jeg også, ser du. Jeg kjente hvor vondt du hadde det, mens jeg leste innlegget ditt. *klem* Men, her har du det. Og nå må du innse det selv også. Du er ikke for feit til å bli mamma. Ikke si sånne stygge ting til deg selv. Vær glad i deg selv og kroppen som en dag skal bære frem en baby. Forgud den kroppen!! Tilbe og behandle den og dens eier godt! Dét er bra "babymat"!! Det er det som gir god grobunn for en liten spire en dag...snart!! Bare vent å se!! Men i mellomtiden. Vær snill mot degselv!!
Limuna Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Du... Jeg veide 111 den dagen jeg oppdaget at jeg var gravid. Og jeg har ikke slitt for å bli gravid, jeg bare bare var det plutselig. Har hørt at mange ovevektige kan slite med å få barn, men for det første gjelder det tydligvis ikke alle, og for det andre så tror jeg da at det gjelder oss med ekstrem overvekt. Ikke deg!
Lilledrøm Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 NEI NEI, slutt og tull ) he he,, Det er de med Ekstrem overvekt dette gjelder og faktisk ikke alle av de heller,, Tenk positive tanker og hvertfall ikke bekymre deg noe over vekten din i forhold til svangerskap ) Jeg veide tidl masse masse mere enn deg og ble gravid uten problemer.. Lykke til
Gjest Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Om du er 170cm og 67kg så er du ikkje overvektig, du er normaltvektig (BMI 23,2)! Og om det er noko trøst, så var det ca dei måla eg hadde då eg vart gravid med småen;) (var faktisk nøyaktig 170cm og 67kg på første kontrollen i veke6!. Så størrelsen er INGEN problem! Du er jo ikkje stor:) Men dersom trviselsvekta ikkje er der, så fins det enkle måtar å forandre det på. Helsemessig skulle det ikkje ha noko for seg:) Eg kjenner igjen det å misse sjølvtillitta av og til, det er ikkje kjekt. Du er IKKJE feit!
BettyBoob Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 nei, nå må du slutte å tulle jenta! Du er IKKE overvektig!! Jeg er 167 og veier 64 kg. Er absolutt ikke overvektig og har tidl. ikke hatt noe problem med å bli gravid!!
12Januarspire Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2010 Tusen takk alle sammen, dette hjalp faktisk litt :-) Jeg skal prøve å begynne å tenke positivt å heller si Jeg blir gravid <3 takk takk. Klem til alle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå