Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster lå på ryggen hele tiden til hun begynte å sitte, blei ikke flat i bakhodet. Lillebror derimot er 3 mnd og blitt flat i bakhodet, har begynt å legge han endel på sida når han sover, flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid på rygg når han skal sove!!!

Dette med flatt bakhode retter seg ut etterhvert som de blir større. Min eldste hadde favorittside noe som syntes. Men etterhvert som månedene gikk rettet dette seg ut av seg selv.

Gjest eelis+kian
Skrevet

ALLTID på rygg. Det er så lett at de triller over på magen når man legger dem på sida. Flatt bakhode retter seg opp etter hvert.

Skrevet

legger han litt på siden(teppe under ryggen) fordi han ikke liker å ligge flatt på ryggen. Men når vi går å legger oss har han som regel sovnet og vi legger han over på ryggen. Han snur seg over på siden i løpet av natta selv da.. Men ikke over på magen,det klarer han ikke helt enda...

Skrevet

Vi la alltid mini på rygg når han skulle sove når han var mindre. Mini hadde en favorittside, hadde KISS og var veldig flat i bakhodet på høyre side, men det ordner seg når de blir eldre, manuellterapauten sa at de fikk rundt hode før 2års alder, men nå er han snart 1år og han har helt rundt og fint hode nå :-)

Så at han er litt flat er ingenting å beskymre seg for, oppmunt han til å ligge mye på magen i våken tilstand!:)

Skrevet

Småen her har aldri likt å ligg helt flatt på ryggen. Vi måtte legge han litt på venstre side (hvis vi la han på høyre måtte han alltid rape etter ei lita stund....og sånn gikk det...) til han var sovna, og da la vi han på rygg. Men la han aldri mer over på siden enn at man kanskje heller kunne kalt det for ryggleie. Lå aldri slik at han kunne bikke over om du skjønner. I dag er han 4 mnd og ligger av og til på siden til han er sovna, men kan og ligge på rygg. hvis han heller litt mot siden så støtter jeg alltid opp med noe. Jeg tror de fort legger seg til uvaner fra fødsel av om de ikke blir lagt rett på ryggen når de skal sove. Vår lå endel på siden fra starten av. Dette er vår nr 2, og jeg er livredd for krybbedød, så legger han bare slik som jeg kan leve med for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...