mammaTilLinnea Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 leste nettopp at melken må avkjøles før den settes i fryser, og det har ikke jeg gjort... har satt den rett i fryser etter pumping jeg! har jeg da ødelagt nesten en liter morsmelk som jeg har fryst? blir litt redd nå kjenner jeg, i og med at jeg skal være borte en hel dag fra baby snart.
las chicas Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 enig med hun over her jeg har også fryst varm melk. har ikke visst at den skulle nedkjøles først.
lott Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Jeg er enig med de over her:) Har fryst ned mye melk uten å ha kjølt ned den først.. Lillen spiser den med god apetitt.
b77h Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Men man bør avkjøle mat før det settes lokk på - og i dette tilfellet fryses. Setter man lokk på og så i fryser, vil bakterier kunne gro raskt før det rekker å fryse.
Vimsetrollet Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Oj, det visste ikke jeg heller - og jeg har fryst mye melk. Det har gått fint her. Jeg har hatt noe melk som har stått for lenge, og da lukter/smaker det harskt, så det er ikke noe vanskelig å finne ut om melka er dårlig eller ikke. Er ikke sikkert man kan smake de bakteriene som hun over snakker om, men her har det i alle fall gått fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå