Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Først vil jeg si at jeg syns det er bra at det er laget så utrolig mange bra tråder om flasking her.. Ikke alltid lett å finne info om flaske og mme, men her inne står jo det meste.. All cred til dem som har laget info trådene.. Så noen spørsmål.. ) Kan mmeernærte babyer få økedøgn? Min har egentlig spist med 2-3timers mellomrom, men nå vil han plutselig ha mat hele tiden.. Kanskje 1gang i timen.. Og han spiser mellom 40-60ml hver gang. (ifølge kroppsvekten skal han spise ca. 75ml 8ganger i døgnet, og han pleide å spise 60-100ml ca8ganger for noen dager siden) Er det noen grense på hvor ofte man skal gi mme? Vet at man ikke skal overskride 1liter, men er det noen tidsgrense? Har hørt så masse rart nemlig..
Elsie84 Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Ja bebier som får mme har osgså økedøgn merker det på gutten min slik du beskriver det, plutselig vil de ha mat mye oftere! Gutten min er nå 4,5 mnd, jeg har aldri hatt noen grense på hvor ofte han får mat.. leste her inne at noen skrev at de ikke burde få mme oftere enn hver 3 time for da kan de få mageknip.. men det har ikke vi erfaring med.. noen ganger går det 4t mellom måltidene og andre ganger 1-2 timer.. gutten min har ikke reagert med magevondt av den grunn.. er de sulten så er de sulten mener jeg iallefall... du kan jo prøve deg fram.. de skal ikke drikke mer en 1l i døgnet over lengre perioder.. noen kan drikker over en liter når de har økedøgn og det er ok.. hvis du merker han drikekr mye så skriv opp ila døgnet hvor mye han drikker og overskrider det en liter så fortsett med å føre regnskap over noen dager.. så går det ofte ned igjen av seg selv.. men noen bebier er mer sultne enn andre... gutten min begynte å drikke over 1 liter over lengre perioder når han var litt over 3mnd.. helsesøster sa vi ikke skulle begynne med grøt og ikke gi han mer en 1 l i døgnet så det ble et problem.. jeg dro på barneklinikken og førhørte meg.. der sa de at det var ok at de drakk 1200 i døgnet men det er max max.. så da fikk han 1200ml mme i døgnet og når han tippet det begynte vi med velling og grøt.. slik har det vært hos oss håper jeg kunne hjelpe deg noe!
Fifrildi Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Min har i alle fall økedøgn. Hun spiser ikke noe oftere, men hun sluker innpå 200 ml pr måltid og hun er 9 uker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå