lott Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Min 7 månaders gutt har begynt å snu seg over på mage, både når han sover og når han prøver å sovne. De verste kveldene/nettene snur jeg han til rygg 4-6 ganger. Nyss fant jeg han sovendes med ansiktet rett ned i puten!! Hva skal jeg gjøre? Jeg tør ju snart ikke å sovne selv... Sy tennisballer in i magen på pysjen........ Noen som har noen forslag??
det er berre mordi Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Det er greit å la de ligge på magen når de snur seg dit selv. Da er de sterke nok til å vri hodet og løfte nakken selv og det er liten fare for krybbedød ble jeg informert av fra helsesøster. Jenta mi begynte å snu seg på magen da hun var 5 mnd., og det er nok fortsatt favorittstillingen. (Er 8 mnd nå)
Gjest Kira06 Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Klarer han å snu seg tilbake igjen selv? I så fall er det ingen fare. Datteren min er nå 9 mnd, men har i flere uker sovnet på siden/magen. Det er svært sjelden jeg ser at hun ligger på ryggen hvis jeg titter inn til henne, og hun bruker mye lengre tid på å sovne da. Så forresten at du skrev at han hadde ansiktet ned i puten. Jeg trodde ikke det var vanlig at så små barn brukte pute, men kanskje jeg som er helt på bærtur her? Har nemlig aldri hatt noe pute til datteren min:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Sønnen min er snart 7 måneder, og sover på magen:-) Vi gjorde som dere og snudde flere ganger om natta. Men etterhvert begynte han og våkne, og var våken kanskje i 2 timer......:-( Vi bestemte oss(etter samtale med HS) å la han bare sove på magen. Han sover så godt på magen, men sover uten pute. Kanskje du skal prøve det. Sønnen min snur hode fint unna. Lykke til. Men skjønner veldig godt at du ikke får sove så godt selv.
dutte<3 Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Gutten min på 6 mndr snur seg også ofte til magen når han sover. Han har alltid lagt hodet til siden da. Skjønner du synes det er ekstra ekkelt når han ligger med ansiktet rett ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå