Gå til innhold

Spørsmål ang Prednisolon og Albyl-e

Anbefalte innlegg

Skal bruke dette på neste forsøk. Har fått Prednisolon 5 mg og lbyl-e 75 mg. Det eneste jeg vet nå at jeg skal starte med Prednisolon den dagen jeg sette el-sprøyten. Får jo greie på dette etterhvert, men lurer litt nå:

Hvor mange ganger om dagen tar man Prednisolon, og hvor lenge tar man dette?

Når starter man på Albyl-e, hvor mange ganger om dagen, og hvor lenge? Er klar over at doseringene varierer fra person til person, men lurer litt på hvordan det har vært for andre ;-)

Jeg har forøvrig ikke fått påvist at det er noe galt med meg, men har jo heller ikke vært igjennom lap. Har blitt anbefalt å ikke gjøre det

Fortsetter under...

Prednisolon skal tas en gang om dagen. Tar jeg ikke helt feil så burde den tas i forbindelse med et måltid. Man skal også trappe ned bruken etterhvert. Skal ikke plutselig slutte. Jeg tok 5 mg til negativ test, så gikk jeg ned til 2.5 i 5- 6 dager og nå tar jeg halvparten av det igjen i 3-4 dager. Man skal ikke gå for lenge på prednisolon. Skal helst ikke bruke dette om man blir gravid. Søk på felleskatalogen, så finner du kanskje ut litt mere.

Har ikke tatt albyl-e. Spurte ivf-legen om jeg kunne prøve i neste forsøk, men han mente jeg ikke skulle bruke det. Skulle heller få noe annet på klinikken.

Som du sier, så varierer bruken av disse fra tilfelle til tilfelle og lege/klinikk til lege/klinikk.

Prednisolon skal tas en gang om dagen. Ikke problematisk, men pillene smaker ille :-) Bruken av Prednisolon er omdiskutert. I mitt tilfelle brukte jeg 10mg fra jeg startet på medisiner (kort regime) og skulle fortsette ved en evt graviditet (pga tidligere aborter).

Jeg har denne uken begynt på halv dose Prednisolon selv om jeg er mellom forsøk, etter forslag fra klinikken (for å dempe betennelsestilstander i kroppen, immunologiske problemer etc). Skal gå på dette frem til neste forsøk.

Hei Håpefull :) hyggelig å "se" deg igjen :)

jeg fikk albyl e ved foriige forsøk. I utgangspunktet skal man vel begynne på det rett etter uttak, men jeg fikk dette noen dager etter innsettet. Det var friberg som mente det kunne være lurt. Jeg ahr lurt på hvorfor de ikke har klart å tenke på dette tidligere ( i forkant av forsøket)

Husker ikke hvor mange mg det var heller. Skal bruke det ved neste forsøk også vil jeg tro.

Hørt fra Only, lenge siden nå....

Takker for svar, dere :-)

Skal ringe Pors før de stenger for sommeren, så da får jeg vite mer.

Godt å se deg også lillehare ;-) Har ikke hørt fra only. Husker ikke når hun skulle igang igjen. Kanskje jeg går inn og se på det siste innelgget hun skrev, en dag. Vi holder kontakten :-) Når skal du igang igjen? Jeg er usikker på om jeg får begynne stimulering i aug, siden jeg nok får mens i uke 31 (siste uke Pors har sommerstengt). Får høre hva de sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...