Gjest Kira06 Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Vi var på HS i dag for å veie henne, fordi hun var plaget med litt sykdom for noen uker siden. Da gikk hun ned litt i vekt pga feber og diare. Så på 8 mnd kontrollen veide hun 7990, og i dag, nesten en mnd etter, veide hun 7890. Dvs at hun har gått 100 g ned den siste tiden. Etter at hun var syk har ikke matlysten vært den samme, men det kan også bare være en fase hun er inne i. I tillegg er hun null interessert i pupp lengre, og hun har begynt å krabbe. Skjønner jo at de bruker mye krefter i den alderen, hvor de plutselig begynner å røre masse på seg. Men jeg blir så bekymret over at hun har gått ned i vekt. Hun har jo fortsatt "valker" på lårene og masse energi, så er ikke underernært, men ser at hun er liten i forhold til mange av barna på barselgruppen. De veier jo opp mot 9-10 kg. Det skal også sies at hun var liten når hun ble født, kun 2900. Er det noen som også har små barn som ikke går opp i vekt i denne alderen? Eller noen som har noen erfaring til en litt små-bekymret mor:)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Begge mine barn har gått ned i vekt fra 7 til 8 mnds alder.. Datteren min gikk ned rundt 300 gram, og guttungen gikk ned litt over 100 gram på forrige kontroll. Sist kontroll (7 mnd) veide han 8690 gram.. Vektnedgangen kom i forbindelse med at han begynte å krabbe og ble veldig aktiv.. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg Synes jenta di har en fin vekt til alderen jeg
mamman til to gutter Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Det er ikke noe unormalt at de en periode ikke legger på seg. Hun har som du sier begynt å krabbe og da bruker hun mer energi, samtidig som hun pga sykdom spiser litt mindre enn hun har gjort. Jeg tipper matlysten vil komme tilbake ganske snart og at vekta da begynner å øke igjen. Vi var hos barnelege med sønnen vår pga problemer med magen og han sa at veldig mange barn har en periode hvor de ikke legger på seg like mye som de har gjort og det er ingenting å være bekymret over så lenge de begynner å legge på seg igjen etter en stund. Men ingen barn legger på seg like mye hver mnd når de er 9mnd som de gjorde de første mnd.
Rampongi Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 mi er 9 mnd nå og 8,1 kg og har flata ut på vekstkurven sin. tror det er fordi hun bruker mer energi nå som hun fyker bortover gulvet. Hun var også under 2900 når hun ble født. Hun vokser det nok på seg igjen
Bassen&Spira <3 Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Gutten min på snart 9 mnd er i følge vekstkurven og litt liten. Han vil aller helst bare drikke mm. Får som regel i han 2 måltider med grøt hver dag, men er ikke enkelt. Har prøvd i det siste med litt brød midt på dagen, litt går ned - og mye ut igjen. Middag nekter han. Han er en veldig blid og fornøyd gutt.. så det med den kurven tenker jeg ikke så altfor mye på. Han veier 8,1 og er 72 lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå