Gå til innhold

Uff...Litt bekymra jeg...

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 21+4 og leser om så mye at nå kjenner de fleste liv fra bebisen i magen osv...

Jeg har jo kjent svake bobler, men nå har jeg ikke kjent noe som helst på flere dager... Også kommer sånne vonde tanker om det er noe galt.

Jeg har jo som flere vet morkaka foran. Men selv om jeg slapper av, dytter på magen, drikker kaldt osv, så kjenner jeg ingenting fra den lille. Jeg kjente da mye mer liv på denne tiden da jeg gikk gravid med dattera mi.

Alt er vel i orden, men blir bare litt bekymra jeg. Er det flere som ikke kjenner noe i samme uke som meg???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141992535-ufflitt-bekymra-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd det er veldig opp og ned jeg...er 21 uker nå.Kjenner noen dager mer enn andre.

Forrige svangerskap lå morkaka foran og da kjente jeg lite før på slutten .

Men er du engstelig kan du sikkert ringe jordmor og få en ekstra sjekk og høre hjertelyden :)

skjønner at du synes det er ubehagelig! kjøp deg angelsound (foster-doppler til å høre hjertelyden med), det finner du bl.a på ebay til noen hundrelapper (den er ganske billig egentlig) så kan du følge med hjertelyden og berolige deg selv !:) Du kommer til å kjenne babyen sparke ordentlig snart. kan hende hun ligger slik at hun sparker rett i morkaka, elelr at hun ligger sånn at hun sparker bak mot ryggsøylen din...

Ja det er først nå jeg har begynt å uroe meg litt. Jeg skal til legekontroll til tirsdag, så jeg får holde ut til da med å få høre hjertelyden.

Er bare så forbanna kjipt om det er morkaka som virkelig demper så mye...Men vi alle opplever jo forskjellig med det å kjenne liv. Men det hjelper så mye å ha dette forumet og få råd og ord fra dere snille jentene her inne.

Trur nok også at jeg uroer meg litt ekstra pga da vi hadde sommeravslutning for klassen til dattera mi, så sa læreren til meg: Ja dattera mi mista sin lille pga plutselig morkakesvikt og hun var rundt 19 uker på vei.Kjente jeg fikk helt grøssninger... Men da får man vel noen symptomer når det skjer sånne ting?

Har bare hørt at dem "advarer" å bruke angelsound til hjemmebruk, fordi hvis man ikke finner/ hører hjertelyden, så vil det bekymre mor ekstra, til tross for at alt er bra.

Jeg får tenke positive tanker og alt er nok bra. Sikkert bare jeg som bekymrer meg unødig nå og må bare være tolmodig med å kjenne ordentlig liv fra lille jenta i magen.

Annonse

Nå har jeg ringt Føden jeg..Føler meg litt hysterisk men...Er jo bedre å ringe enn å gå rundt å bekymre seg. Fortalte jordmor at jeg ikke kjenner noe til den lille, men at jeg har kjent småbobler innimellom, men at det er flere dager siden og hjelper ikke med å slappe av, drikke noe, dytte på magen. Jordmor sa at det fortsatt kan ta litt tid å kjenne siden jeg har morkaka foran. Men hun forstod min bekymring og sa at for å roe meg ned, så skal jeg komme til sykehuset for at dem skal lytte på hjertelyden. Åhhhh, det er så betryggende. Da roer jeg meg ned:=))))

Har vært på Sykehuset for å bare sjekke hjertelyden til bebisen. Og alt er heldigvis i orden. Hun forstod at jeg var bekymra og at jeg ikke var alene om det. Jordmor sa at det er helt inviduelt med å kjenne liv fra bebisen og jeg må bare vente tolmodig. Og morkaka demper jo mye. Men nå er jeg rolig heldigvis. Hjelper å ta en sjekk.

Så bra at alt var bra me babyen:)

Jeg har også morkaka foran og kjente ikke liv daglig før rundt uke 24. Nå er jeg 27+3 og kjenner fremdels lite midt på magen der morkaka er, men kjenner mye romstrering nederst i magen. Synes også det er skikkelig surt at morkaka demper så mye, kjente mye mer liv med datteren min, men jormor og lege sier nå at det skal være sånn så da får man stole på det:)

jeg er i uke 23 og har morkaka bak og kan gå dager uten at jeg kjenner noe så er ikke noe å bekymre seg over :) i følge jordmor og lege så trenger man ikke kjenne daglig aktivitet før i uke 28.. og enda da er det noen som ikke gjør det fordi man har en rolig baby..

Takk jenter. Ja det er tydelig at det er så forskjellig fra gravide med når vi kjenner liv og dette med hvor morkaka er plassert og hvordan bebisen ligger. Nå har jeg roa meg betraktelig. Og det er bare å nyte graviditetetn og slappe av. Alt går nok bra. Og for hver uke som går nå, så kjenner nok jeg noe snart også:=)

alt er nok ok skal du se:) Med storebror så lå morkaka foran og jeg kjente småe spark først i uke 20 sånn ca..rundt den tida..kanskje senere å. Med lillebror nå så kjente jeg det i uke 17, men det er fordi morkaka ligger bak og presser han litt ut:) hehehe..har isåfall en livlig liten sak i magen nå (tror han trener karate) og vi kjenner sparkene godt utpå magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...