Gå til innhold

MÅ deres menn drikke hver helg?

Anbefalte innlegg

Er alle slik eller bare min mann? Han klarer rett å slett ikke holde seg edru 1 eneste helg. Har vi ikke penger drar han kredittkort. Dagen derpå ligger han på sofan hele dagen å gommler godteri å ikke bidrar med noe som helst. Han MÅ jo få slappa av etter en slitsom arbeidsuke. Jeg kan selv ta meg 1 øl eller 1 glass vin en fre-lørdagskveld men jeg drikker meg aldri full eller fullesyk siden vi har babyen hjemme til enhver tid.

Så er det flere der ute?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141992220-m%C3%A5-deres-menn-drikke-hver-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eks, altså barnefar måtte ut på kjempefyll en gang i uka, og drakk 3-4 øl hver kveld ellers. Han måtte jo få slappe av!?! Det skal sies at han er engelsk og de har en litt annerledes drikkekultur da, men still!

Hver søndag var han så fyllesyk at han sov til i 17-18 tiden. Da hadde han sovet bort hele dagen, og måtte ut å være sosial den eneste dagen han hadde fri! Han jobbet på en ferieøy, og der hadde de kun fri på søndagene. Takk gud det ikke var en hel helg.

Dette er en av hovedgrunnene til at han nå er min eks!

Orker ikke kaste bort tiden min på en egoistisk "gutt" på 29 år, som ganske tydelig aldri ville bli voksen.

Nå har jeg en kjæreste som liker å ta seg en fest iblandt. Kansje han drar ut etpar gang i mnd, å da drar vi oftest ut ilag. Han er jo da ikke faren til jenta mi, og har jo heller ikke noe ansvar. Men han TAR ansvar.

Å der sitter man, å kaster bort år etter år med noen som har påtatt seg et ansvar de ikke gidder ta(!) når man heller kan komme seg videre og finne noen som bryr seg nok om andre enn seg selv til å ta det!

Ble kansje litt rotete skrevet :P men jeg blir provosert av menn som er slik. Jeg var sint hver dag når jeg var sammen med han, for det er ikke noe verre enn å stresse rundt med alt når man ser den mannen bare sitte forran tv'n.

Da var det bedre når jeg ble alene med henne. Da visste jeg at det var bare meg, og dagene bli mye lettere når jeg kunne legge ting opp etter å ikke ha forventninger.

Annonse

Min kjære tar seg nok et par kalde i l løpet av en uke, men ekstremt sjeldent at han drikker seg "full". Ofte tar han ølene sine fredagskveld, i heimen mens vi koser oss sammen.Jeg er forøvrig fullstendig avholds, men drikker brus når andre nyter sterkere saker, funker for meg og oss i hvertfall.

Nei, min samboer har heldigvis ikke det behovet lenger. Han er 5 år eldre enn meg og føler nok selv at han har festet fra seg (også før han traff meg for 5 år siden). Tror jeg kan telle på begge hender hvor mange ganger han og jeg har vært ute etter at vi ble foreldre.

Nei, jeg er den som har mast mest om fest egentlig. Nå er jeg gravid, og han er vel ute sånn ca. en gang i måneden gj.snittlig. Da må jeg nesten mase han ut for å være sosial. Men når han først drar ut drikker han altfor mye, og ligger hele dagen derpå. Håper han tar seg sammen litt når babyen kommer, har sagt klart fra at jeg ikke orker å ha en humørsyk fyllesyk mann på sofaen med baby i hus. Da får han dra et annet sted å sutre over formen isåfall :)

Annonse

Når han er fyllesjuk er som regel jeg det også , hehe ;o) dvs når alkohol drikkes er det som regel sammen hjemme,ute med venner, i middagslag,fest ol.

Vi er sjeldent ute på byen, kanskje 3-4 ganger i året. Men sosiale med venner oftere!

Vi kan fint dele en flaske vin, eller drikke øl en kveld- om det er onsdag eller lørdag spiller liten rolle.

Min er sånn, og blir sur dersom jeg sier at jeg synes det er for ofte. Han sliter med voksen livet sier han.... Så han får bare holde på, gidder ikke krangle med han om dette lenger. Han er 33 år, og bør vel ta innover seg at han er voksen?!

Jeg skjønner ikke hva en del av dere finner dere i av mennene deres. Hos oss er det en selvfølge at vi tar oss like mye av barna i helger og når vi ellers har fri. Så å bruke hver helg på fyll og fyllesyke er selvsagt uaktuelt. Begge har våre fritidsaktiviteter alene innimellom, men bruker hovedsakelig fritiden med barna og familien. Blir nesten trist av å høre om fedre som prioriterer stadig fyll fremfor kvalitetstid med egne barn.

• 6 år senere...

Min mann liker å drikke hver helg og det får han lov til. Vi har ikke barn og er fri sånn sett. Dog han har ungene fra annet forhold annenhver helg og da drikker han ikke. Heller ikke når det er barn tilstede. Videre så liker han å bruke lørdagen til å reparere for å få bukt med fyllesyka om han drakk veldig mye på fredagen. Det tilbakestiller sjelen hans og han blir fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...