Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvilken foretrekker du? Skal til anskaffelse av noen og tenkte kjøpe på nettet men vil gjerne høre litt erfaringer med ulike typer løsninger. Man har jo slik skrålukking hvor man drar til hver side, boobprinsippet etc. fins det flere og noen som funker bedre enn andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141992097-amme%C3%A5pning-p%C3%A5-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg prøvde fra hm og synes de var ganske dumme - ofte dårlig sydd og hele puppen måtte ut, samt at det var kløn å få åpnet bh-en på enkelte, men de fra boobs var jeg veldig fornøyd med. Diskret og så slipper man å fryse på puppen ved friluftsamming (og dermed minker man faren for brystproblemer)

Jeg syns det har fungert veldig bra med en singlett under vanlige topper. Da drar jeg singletten ned under puppen og toppen opp, så skjuler jeg alt uten problemer. Av ammetopper har jeg bare prøvd en fra HM og den var helt håpløs, fikk nesten bare brystvorta ut og hele toppen ble full av melk fordi det spruter mye når jeg ammer og jeg ikke klarte å få en gulpeklut mellom puppen og genseren... Ikke skjulte den det av puppen jeg klarte å få ut av åpningen heller...

Helt enig i at HM sine er håpløse, og dessuten mister de fasongen på null komme niks. Fordelen er jo at de er billige så man kan kjøpe noen uten å bli ruinert. De singeltene er helt håpløse, så de hadde jeg ikke giddet å bruke en krone på.

Også helt enig i at Boob sine er veldig bra. De er dog mye dyrere så blir kostbart å fylle garderoben med det. FInnes en svensk nettside, (kan det være www.boob.se) hvor det er mye salg, men de sender ikke til Norge. Også ligger det mye på finn.no som er lite brukt/ubrukt. De er gode i str. så man kan bestille samme str som man brukte før man ble gravid.

Veldig greit å ha litt ammetøy tilgjengelig den første tiden når man sitter med puppen ute 24/7...

Jeg liker heller ikke H&M's så godt, men ved langtidsamming og rutinert barn/mor/ingen søl fungerte de faktisk greit. Sånn fra ungen var rundt året i mitt syn. Boob-løsningen og singlet med strikk-stropper under vanlig topp er det jeg har likt best. Det er det som gir minst søl, lettest å åpne/lukke BH, lett å administrere med en hånd og diskret - slik jeg opplever det, da.

Om amme-bh'er så synes jeg de som bare har en kant i ytterkant av puppen når man åpner for amming er mer knotete enn de som har "ramme rundt hele puppen" om du skjønner? De siste synes jeg er mye lettere å kneppe etter amming med en hånd.

boobs har forresten også ammesingleter. Syntes det virket litt teit, men fungerte faktisk veldig bra. (kjøpte en på tilbud for å prøve) Fikk den samme lille åpningen og kunne bare ha en jakke over osv. Det gjør jo at man kan bruke samme topp et par dager på rad.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...