Gå til innhold

Hvilken jobb kan man tjene greit på uten utdannelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte du ingen utdanning etter vgs?

vel, man kan vel jobbe seg opp og frem omtrent overalt her i verden, men ofte lærer man masse kjekke ting og utvikler hjernen når man studerer, så jeg antar at de fleste arbeidsgivere (i allefall de som strør om seg med penger i lønn til sine ansatte) foretrekker å ansette noen som har studert og tenkt litt, men bevares, jeg kan ta feil.

(leses ikke i en frekk tone, for det var det ikke ment som altså)

Skrevet

Tenker ingen utdannelse etter vgs ja.

Har kun tatt et par kurs innen kontorfag,men ingen komplett utdannelse.

Er på leting etter jobb, men ser de fleste krever en eller annen form for utdannelse, hvertfall når det er snakk om jobber innen kontor/administrasjon, og det er vel det jeg helst kunne tenke meg.

Så kom jeg over en fulltidsjobb som salgskonsulent, hvor lønna var 17500,- + provisjon. Ikke rare greiene med andre ord. Må da finnes noe bedre selv om man ikke har utdannelse?

HI

Skrevet

Ja, det var jo ikke rare greiene, men for min del må jeg jo si at jeg håper at det skal lønne seg med utdanning. Jeg har studert over 4 år og i gang med mastergrad i ledelse. Jeg jobber innen kontor/aministrasjon og tjener mellom 300.000 og 350.000 i året og har noen års studielån. Så som du ser så tjener man jo ikke alltid som gress med utdanning heller, men jeg skjønner jo at om jeg ikke hadde hatt de årene med utdanning hadde jeg kanskje ikke fått den jobben i det hele tatt og da i så fall begtraktelig mindre i lønn.

Om du har noen kontorfag, anbefaler jeg deg å ta noen til, så du har iallefall et eller to år med slike fag. Det hjelper på, og om du i tillegg har noen års arbeidserfaring og er god på å selge deg selv, så finner du helt sikkert noe brukandes tror jeg :)

Lykke til!

Skrevet

skift arbeid på fabrikk er godt betalt

Skrevet

butikksjef med bonusordning

Skrevet

Min kjære har ikke utdannelse og tjener 1 mill i året jobber innenfor salg.

Jeg har 5 år høyskole og tjener 450.000.

hehe sånn kan det gå :)

Skrevet

I Vaktservice i Oslo. Der tjener du viss råbra med bare litt kursing, Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg flyttet til en slik jobb,.

Skrevet

Den jobben med 17500+provisjon er faktisk ganske bra når man ikke har noen slags form for utdannelse! Jeg jobber som salgskonsulent, jeg har 15000+ provisjon, provisjonen ligger vi 25% av salget. På en helt vanlig måned får jeg ca.25000 lett. Det kommer jo ann på hvor flink man er, og hvor mye man er villig til å jobbe :) Det gjelder å ikke være kresen ;)

Skrevet

Til siste anonym: Er 25 000 bruttolønna?

HI

Skrevet

Tja... jeg har en venn som er butikksjef i en matbutikk, han tjener godt over en mill i året og har ikke videregående.

Jeg hadde en eks som tjente superbra uten videregående, han kunne et spesielt håndtverk (kan ikke si hva for vil ikke bli gjenkjent)

Det er mange muligheter, bruk kreativiteten din, Det er mest penger å hente innen salg og invest, her trenger du heller ingen utdannelse.

Klem fra meg med 2 mastergrader med gode karakterer og 300 000 i året.

Skrevet

i hennes og mauritz får man 22.000 før skatt. hvis man er over 22 år og jobber 100%.

trenger ingen spess utdanning. de er kjent for gode lønner. helge tillegg og kveldstilleg:)

vurderer HM selv... men jobber i barnehage nå, og kjenner jeg liker å ha fri helger og kveld:P

Skrevet

Flyvertinne.

Flere bankjobber som heller ikke krever utdannelse, selv om de sier de foretrekker det.

Skrevet

Franchise i en kjede :-) Da kan du tjene masse penger uten utdanning ;-)

Skrevet

prostituasjon...:o) Jeg tjener lett ca 57 000 på 50% stilling i mnd:) Lykke til!!:P

Skrevet

H&M..... er 22000 kr mye før skatt? Da krever du ikke stort eller er bortskjemt! 22000 kr er det jeg og mannen har igjen etter alle faste utgifter som er ca 24000 kr i mnd! men men godt vi er forskjellig! Ingen av oss har utdannelse over vgs!

Skrevet

Verdens eldste yrke kanskje, om du har forutsetnignen. Ev. se på Gunhild Melhus, nå med nytt etternavn ...

Skrevet

Haha,Gunhild Melhus har jo utdanning da:-P

I alle salgsyrker kan man tjene bra.17500+ provisjon er knallbra,her kan du gjøre mye penger om du gidder å jobbe. Du blir jo belønnet for innsats innen salg,så jo mer du står på jo mer tjener du.

Annet akkordarbeid er også bra betalt om du står på.Nå er det jo tid for jordbærplukking-der får du og lønn etter innsats.

Taxi sjåfører har og mulighet for å tjene gode penger om de står på.

Skrevet

Mannen min tjener ca 700.000 kr i året og han har kun vgs! Han jobber i IT! Han har vært veldig flink til å ta kurs og sertifiseringer og er nå veldig ettertraktet. Blitt headhuntet to ganger til bra stillinger!

Skrevet

Jeg har vgs. Salg og service samt allmenn påbygging. Har 314 000 i året og jobber på kontor/sentralbord. Syns ikke jeg har trukket det korteste strået akkurat.

Skrevet

jeg har ingen utdannelse etter grunnskolen, kun et regnskapskurs over internett. jobber nå med regnskap og tjener 380.000 i året. er fornøyd med det.

Skrevet

Jeg har 4årig utdannelse og en årslønn på ca kr. 330 000. Min mann har ingen utdanning etter ungdomsskolen! men tjener likevel 750 000 i året -på fiskebåt og han har i tillegg mye fri Verden er urettferdig..

Renholder i offshorebransjen er bra betalt. Du må nok i så fall ta noen kurs, bla. sikkerhetskurs, men verdt pengene viss du har mulighet på jobb.

Skrevet

jeg har utdannelse men ikke innen det jeg jobber med. jeg jobber som renholder offshore og har mellom 5 og 600 000 i året... 2 uker på jobb og 4 uker fri... gullfint...men vanskelig å komme inn.. må ta noen kurs for å komme fram i køen...men er du først inne så har du skutt gullfuglen såfremt du ikke suger i jobben da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...