Gå til innhold

Hvor mye oppmerksomhet gir dere den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 3 måneder. Jeg synes det kan være vanskelig av og til å gi henne mye oppmerksomhet.. Er litt "kjedelig" for å være helt ærlig! Er jeg den eneste som tenker sånn? Huff.. føler meg som en fæl mamma! Lar hun av og til ligge alene i babygymmen eller sitte i vippestolen. Andre ganger kan hun ligge ved siden av meg mens jeg ser tv ol, prøver da å holde en bamse eller noe over henne så hun har noe å se på. Duller selvfølgelig litt innimellom også, men er begrenset hvor lenge man orker det.. ofte sitter hun på fanget mitt og ser tv også, synes tven er veldig fasinerende!

Det bringer meg over på et annet spm. Hvor mye ser dere tv dere som er hjemme i permisjon? Jeg synes det er veldig vanskelig å finne på ting helt alene med babyen.. Pluss at når man ammer har man jo ikke hendene fri så da er det veldig fort gjort at tven blir skrudd på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det samme som deg:) Prøver å la han ligge å prate og leke litt selv uten å ta han opp når han sutrer litt.. Prater med han og koser oss ellers da:)

Ser lite på tv:) Er bare tull der om dagen uansett.

Skrevet

Prater og har blikkontakt med han, dette liker han spesielt godt,trener med å ligge på magen, holder en leke foran han så han trener seg på å få tak i og få leken i munnen, ellers tar jeg han med når jeg leker med storesøster. han har babygym og vippestol også som han liker veldig godt. Han sover mye i løpet av ett døgn så prøver å gi han opmerksomhet når ha er våken.(3mnd gammel)

Skrevet

Jeg gjør det samme som deg.. :P Kan jo ikke underholde han hele tiden.. Så ofte jeg legger han under babygymmen, og lar han pludre i vei der.. Er jo selvsagt noen ganger nede å snakker\leker med han.. Er i tillegg mye alene med han, og da må jeg jo spise innimellom, gå på do, eller bare rydde, og da sitter han fint i vippestolen og ser på.. (Fant ut at det roet han veldig)

Jeg er skikkelig tvslave.. :s Har alltid på tv, for ellers blir det så stille, så her står tv på hele dagen.. Selv om jeg ikke ser hele tiden.. Vet at det ikke er så lurt for babyen kan se tv og bli passiv eller noe sånt, men er jo kjedelig uten tv.. :P Og han har ikke vist noen interrese av den enda sånn sett.. Kanskje litt liten enda, men den forstyrrer han hvertfall ikke..

Skrevet

puh.. godt det ikke bare er meg da!

Skrevet

ufff...kjedelig uten tv? høres litt trist ut syns nå jeg. har du tenkt å ha på tv konstant når barnet blir større også?

Her så jeg mye dritt-tv da jeg måtte stå opp å amme om nettene - for å holde meg våken. Men fant ut etterhvert at jeg også så mye søppel-tv om formiddagene når jeg ammet. Så sluttet helt med det - og nå har jeg masse baby-bøker og annet kjekt å lese som ligger v siden av amme-stolen.

Ellers syns jeg dagene går kjempefort. Kan jo ikke underholde barnet hele tiden, de må jo få konsentre seg om sitt også. Men mellom soving, amming og mine gjøremål, så synger jeg masse og "klapper", øver på å ligge på magen, står foran speilet (veldig popis) og går turer. Nyt tiden med barnet - du får den ikke tilbake! Plutselig er babyen stor og vil ikke sitte på fanget mer. Tv kan du se på når du blir gammel ;-)

Skrevet

jeg vil anbefaler deg å høre på radio istedet for å se på tv hele tiden,det er mye mere interessant!selv hører jeg på P4 hver dag og blir underholdt samtidig som det ikke er så stille til meg og poden.

greit å se på tv nå og da,men ikke hele tiden.radio er tingen!:)

Skrevet

Jeg er fæl til å se på tv om dagen. Men jeg skal prøve fra nå av å bare ha på radio for jeg ser jo at Olivia ser på tven og blir passiv.

Og jeg vil at ho skal bli flink og utvikle seg. Så. Bare utvalgte programmer på tv'en. Ikke hele dagen :) Og gjerne når bebisen sover.

Men babyer har jo også godt av å lære seg å leke alene, at de ikke skal bli underholdt hele tiden. Alt med måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...