Gå til innhold

være borte fra 3-mnd gammel baby... dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i utdrikkningslag til en venninne når baby er 3 mnd gammel, får vondt bare jeg tenker på det.... holder på å pumpe så pappan skal gi henne flaske, og hun tar flaske greit, selv om jeg fullammer ellers. har egentlig ikke noe lyst til å dra fra babyen min, men hun og pappan har vel sikkert godt av litt tid sammen de også. blir borte hele dagen, fra 8 på morningen... har kjøpt størrelse 1mnd+ på flaskene så det ikke skal bli for enkelt å suge! men hva hvis hun finner på at hun ikke vil ha pupp mer etterpå da? blir jo borte hele dagen og kvelden(hun legger seg kl 8 da) hjelpe meg, liker ikke dette jeg:(

huff, ble litt langt dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det går helt fint jeg. Hun blir sikkert kjempeglad når hun får pupp igjen.

Og ja, det er vanskelig å dra fra dem, men tenk så kjekt for pappa og lille gullet å være alene litt :) det tjener dere på alle tre.

Skrevet

Jeg er kanskje litt spesiell, men jeg har vært borte flere ganger fra babyen min - både på fest og på helgetur. Og han er bare 2,5 måned gammel.

Det skal sies at da jeg dro på helgetur hadde jeg sluttet å amme, og han har fått flaske i tillegg til pupp helt fra fødselen, så situasjonen er jo en litt annen. Men så lenge pappaen er oppegående og klarer å ta vare på babyen sin, så synes jeg bare du skal kose deg masse!

Skrevet

Det går nok fint. Babyen kommer til å ha det godt hos pappan sin. Det er nok verst for deg, men kanskje kjenner du også at det blir litt godt å komme seg ut litt. Du har vel med telefon, så vet du at du alltid kan sjekke om det går bra :)

Jeg var borte fra babyen da hun var 2 mnd. Da var hun alene med pappaen. Tror både hun og pappan storkosa seg sammen. Og jeg fikk en hel dag til å bare være meg. Jeg syns det var deilig, samtidig som jeg savnet henne såklart. Det var skikkelig deilig å komme hjem til henne, men jeg angrer ikke på at jeg tok meg litt fri.

Skrevet

Husk iallefal å øve m flaske i god tid! Her vil baby ikke ta flaske, men ammes hver annen time...frustrerende av og til ja.

Ellers vet jeg jeg leste et sted (husker ikke hvor) at man ikke skulle være lenger borte i timer enn hvor mange måneder baby er...men det er kanskje litt drøyt?

Men du er jo den viktigste i barnets liv nå, og der den finner tryggheten. Men en far er jo fullgodt alternativ egentlig

Skrevet

Jeg tror ihvertfall ikke at barnet for varige men om moren er borte en dag eller to når han/hun er så liten.

Skrevet

Ta det med ro og gå ut å ha det kjekt, min lille gutt er 5.5uke no. Når han var 1.5uke ble jeg lakt inn på sykehus, var uten gutten min i ca 12 timer. Når han var 4 uker var jeg ute på fest (drakk ikke), når han var 4,5uke var jeg en dag på jobb, og idag har jeg vært på kino. Selv om man får barn må man ikke glemme å leve. Når jeg var på jobb var pappaen hjemme, og de har bruk for den tiden sammen de også.

Skrevet

Det går nok helt fint. Tror ikke du skal bekymre deg for amming etter 1 dag med flaske ihvertfall.

P.s. husk å ta med pumpe på festen, du får sikkert melkespreng i løpet av dagen.

Skrevet

Det gikk veldig fint her i gården å ha jenta på overnattingsbesøk.

Hadde en testnatt om helgen og hun sov hele natten igjennom og var blid og fornøyd hele tiden.

Til helgen skal vi i 30 årlag og hun skal sove hos sin farmor. Håper det går like bra da. Hun har også blitt passet av andre på dagtid flere ganger og det går helt fint.

Nå skal det også nevnes at hun har vært flaskebarn fra hun var 3 uker gammel og er vandt til at andre enn meg mater henne, det har nok noe å si det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...