Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja min skal døpes når han er 3 måneder :) Men det er vel opp til hver enkelt hva de gjør.

Skrevet

Prinsen vår ble døpt da han var litt over 2 mnd:-)

Skrevet

Mini er 4 mnd når han skal døpes. Han er født 5.april og skal døpes 8.august. Kun fordi vi prøver å unngå at alle er på ferie når han skal døpes:)

Skrevet

Når de er voksne og kan bestemme selv:-)

Men ellers er vel 3 mnd en fin alder, ja.

Skrevet

Ja, jeg skal heller ikke døpe - men de fleste i barselgruppen min døper rundt 3 måneder, noen litt tidligere.

Skrevet

vi døper fordi han skal få bestemme selv. Nå som han er liten bestemmer vi oss for å døpe han, men om han ikke er døpt når han skal konfirmeres så MÅ han døpes da hvis han vil konfirmere seg kristelig. Ellers må han konfirmeres borgerlig. Det er jo også å bestemme for barna,er det ikke?

:-)

Skrevet

Frøkna her er 3.5mnd når hun skal døpes.

Skrevet

Nei, han MÅ ikke konfirmeres borgelig. Man kan la være å konfirmere seg. Om man virkelig vil konfirmere seg i kirken fordi man tror på Gud er vel det å døpe seg først ikke så vanskelig?

Ellers kan man konfirmeres i mange menigheter uten å være døpt først også.

Skrevet

Det er jo en litt annen diskusjon, men jeg er uenig i at ungene får bestemme selv hvis man døper dem som barn. Hvis de vil konfirmes i kirken må de da velge å døpes, eller så kan de velge borgerlig.

Er man først døp, så er man døpt, da har man ikke valget.

Men jeg mener absolutt ikke at noen har vondt av å døpes, synes det er en fin tradisjon, men ikke noe for meg.

Skrevet

Døpte snuppa da hun var 3 mnd. Og det er også veldig normalt her jeg bor:)

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg er egentlig ganske enig med deg "Linyen". Er selv ikke døpt, og husker at jeg synes det var så kjedelig å ikke få være med de andre på konfirmasjonsleir. Og ville ikke døpe meg i en alder av 14, fordi følte på den tiden at det var litt "teit". Sånn er det når man er 14.. hehe!

Vi døpte datteren vår når hun var 4 mnd, ventet så lenge slik at det ikke skulle kræsje med julen. Det var far som ønsket dåp, og hun er første barnet i min familie som ble døpt.

Skrevet

Her var mini bare 5 uker når han ble døpt:)

Grunnen er at dåpskjolen er så liten:p

(bestemoren min som kjøpte den i Spanie for mange år siden,veldig små størrelser)

Gikk bare bra, da de er så rolig når de er små:)

Skrevet

Jenta mi har 3 måneders bursdag i dag og dåpen er til søndag :-)

Skrevet

Min første var 5 mnd og det ser ut som lillebror også blir det gitt..

Rett og slett fordi vi ikke har tid og anledning før:o)

Skrevet

Eldste ble døpt når ho var 4,5mnd, og yngste ble døpt rett før ho ble 3mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...