Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Skal på sykehuset mandags morgen for å ta første abortpille, så skal jeg tilbake 2 døgn etter å fullføre aborten.. får jeg sykemelding fra og med mandag da? har ikke noe lyst å gå på jobb i tilfelle jeg blir dårlig av den :S
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Jeg fikk ikke sykemelding. Tok ut feriedager
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har fått sykmelding ved ufrivillig aborter. Hør med legen, skulle tru du kunne få sm for et par dager hvertfall
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 du burde hvertfal få sykmeldig for noen dager etter den andre turen på sykehuset. jeg fikk veldig mye vondt etter en abort og lå hjemme og spiste smertestillende. kunne ikke ha gått på jobb da.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Hei. Jeg vil tro sykemelding vil variere etter behov. Ta det opp med legen din og forklar hva du føler du trenger. Kan ikke tenke meg at det er noe problem å bli sykemeldt noen dager med en sånn grunn. Jeg var selv sykemeldt fra graviditeten var et faktum og til aborten var over og jeg fungerte normalt igjen
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Da tar man av egenmeldingsdagene hvis man ikke er i form til å jobbe, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 ta ut egenmelding, om din arb plass er innenfor ia, så har du mulighet å ta ut 8 egenmeldingsdager.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Legen skal egentlig ikke sykmelde for et par dager. da skal man bruke egenmelding. Er man syk utover 3 dager eller 8 dager for IA bedrifter så kan legens skrive sykmelding. Husk at alle diagnoser havner i legejournalen og i NAV sitt system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå