Gå til innhold

Noen som har erfaring med lønnsgarantifondet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar det lang tid før man får pengene derifra?

Skrevet

Kan ta opp til 6 mnd dessverre :(

Vet om noen som sendte inn papirer i september 09 og fikk lønnen i mars 10.

Skrevet

kan ta veldig lang tid. mannen min jobbet i notar da de gikk overende i nov 2008, og han fikk lønnen først i juni 2009. da var det en "prioritert" sak....

Skrevet

Gjaldt det da at bedriften var konkurs?

Skrevet

Ja fantasiløs det var en konkurs.

Skrevet

Da får vi bare håpe banken er behjelpelige her da..

Skrevet

u kan få dagpenger fra NAV som forskudd på Bare et tips!!!

Skrevet

oi,der ble masse av meldingen borte.. Du kan få dagpenger av NAV som forskudd på lønnsgarantipengene. Da gjelder vanlige dagpengeregler med at du må melde deg arbeidsledig på nav, fylle ut dagpengesøknad, legge ved kontrakten du har hatt og papirer fra bostyrer vedr, konkursen. Så vil du få 62, 4 % i dagpenger fram til lønnsgaranti-søknaden er klar, da blir det avregnet hva du har fått i dagpenger og du får resterende. Bare et tips om du ikke har fått det av advokaten som styrer konkursen alt...

Skrevet

Takk for svar skolegutt :)

Vi (dvs mannen min) har vært på nav idag for å søke om dagpenger, så håper det går unna der hvertfall =)

Iflg advokaten så KAN det gå så fort som 3-4 uker med lønnsgarantifondet, om man er heldig å får den rette som jobber med det..

Så vi får krysse fingra og håpe :)

Skrevet

Det sa de til meg også, men det har jeg sluttet å tru. For det gikk konkurs i oktober, ikke fått noe ennå.

Skrevet

Såpass ja...

Nå er nok heldigvis mannen min i jobb igjen ganske fort, så sånn sett ordner det seg..

Blir en real slump som kommer når det først kommer fra fondet da hvertfall :)

Utrolig at det kan ta så lang tid..

Skrevet

Jeg er i jobb selv, fikk ny jobb med en gang så sånn sett har det ikke vært noe problem for oss heller. Men det er surt lell, men en dag- da blir jeg rik! ;o) haha

Skrevet

veeeeldig forskjellig hvor lang tid det tar ja.. Noen saker er veldig kompliserte og tar da lang tid, om det har vært masse rot i det firmaet som er konkurs, at det ikke er orden på regnskaper og andre viktige papirer osv kan det ta fryktelig lang tid.. vi har hatt folk på dagpenger i opp mot et år mens de venter på at lønnsgarantifondet skal bli ferdig. Mens hos andre, der det er ryddig og det er en såkaldt styrt konkurs så kan det gå fryktelig fort..men nå går det jo mor ferieavvikling, så det kan jo være dere er lit uheldige oppi det.

Blir iallefall som du sier en pen sum når det er ferdig, da kommer jo alt av lønn som skulle vært betalt, opptjente feriepenger osv..

Lykke til iallefall!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...