Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum, men....

Gubben "bytter" behandling med en felles venninne av oss. Hun er massør og han er psykolog. I steden for at han tar betaling av henne får han massasje. Det har vært helt greit for meg, helt til i dag..... Da kom det frem at hun gir han helmassasje! Tom av rumpa! Jeg har vært på massasje hos andre og fått helkroppsmassasje, men aldri av rumpa! Han brettet ned trusa fortalte han. Jeg kjente at dette ble så ugreit for meg. For han var dette tydelig helt naturlig og ikke noe å bry seg om, så jeg føler at jeg overreagerer. Men det kjennes absolutt ikke greit ut inni meg. Jeg føler meg bare feit og uappetittelig. Hun er slank og lekker.

Syns dere jeg er dum? Har mest lyst å krype under dyna og bli der til svangerskapet er over!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141990003-hormonellsjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er overhodet ikke dum!! Jeg hadde blitt fly forbanna for å si det mildt. Det er noe med å respektere andre sine grenser å rumpe-massasje? Seriøst? Jeg synes både venninen og mannen din er passe tett om de ikke skjønner at det mest sannsynligvis ikke er greit for deg at hun masserer rumpen hans! Dette må du bare si i fra om at du ikke liker, han som psykolog må jo ha forståelse for din reaksjon.. Jizzez :o

De første gangene jeg tok helmassasje var jeg litt overrasket over at de tok rumpa og, men i forhold til min erfaring er det ganske vanlig?

Jeg synes derimot det høres mer enn merkelig ut at en psykolog bytter "tjenester". Har inntrykk av at det er en profesjon som er veldig opptatt av å ha en tydelig relasjon til de man behandler.

Jeg for min del ville ikke syntes det var greit.... INGEN annen dame skal ta mannen min på rompa, eller noen andre steder for den saks skyld... og iallefall ikke om han er naken!

skjønner han at du føler dette ukomfortabelt? synes ikke du overreagerer i det hele tatt jeg....

Jeg synes hele greia virker noe rar...

Har benyttet meg av både psykolog og massør opp gjennom livet - men ville nok følt det ubehagelig om noen av dem var en person jeg ellers hadde en nær relasjon til - som venn. Man åpner/blottlegger seg jo veldig for en psykolog - og man ligger der ganske nær naken overfor en massør...

Slike forhold bør være profesjonelle i mine øyne - ikke utføres som vennetjenester... Når det er sagt så er det vanlig med massasje av den store rumpemuskelen da, men jeg skjønnere godt du reagerer på dette.

Helt enig med svarene du har fått over her. Synes ikke du overreagerer i det hele tatt.

Det hadde definitivt ikke vært greit for meg.

Jeg setter hvertfall et stort spm tegn ang din venninne?? hun burde hvertfall skjønne det det mest sannsynlig ikke er greit for deg.

Si i fra til de begge to, lykke til :o)

Annonse

Reaksjonen din er helt naturlig synes jeg. Jeg hadde nok kunne følt det likedan selvom jeg hadde vært gravid eller ei. Det jeg reagerer mest på er at en psykolog får massasje av en pasient.... Det høres for meget uetisk ut selv om disse to er venner!

For din egen del ville jeg snakket ut med mannen din. Han burde kunne som utdannet psykolog sette seg inn i din situasjon. Så etter min mening reagerer du ikke unaturlig i det hele tatt.

Lykke til!

jeg er sjokkert! gravid å hormonell ellei ei hadde ikke jeg heller godtatt den ordningen.. det finnes en grense, er veldig ening i de svarene du har fått ovenfor. jeg føler meg hormonell og sjalu jeg å men tydeligvis bare over småtterier i forhold til deg. ta en prat me de begge å si hva du føler så burde de fårstå å respektere.!

lykke til videre!:)

Først av alt så synes jeg det høres veldig rart ut hele denne byttehandelen, som jeg ser flere her sier... Det er jo fint med tanke på å spare penger, men... kanskje ikke helt gjennomtenkt eller sunt?

Hvis man er venner i utgangspunktet så bør man ikke være terapeut. Det synes jeg egentlig er på grensen til uetisk, blant annet med tanke på taushetsplikt som da kan bli et dilemma, å skille mellom det som blir sagt privat og profesjonelt kan være vanskelig. Man bør nok ha et tydeligere skille mellom profesjon og venner tror jeg, og tror selv det ville vært både vanskelig å vært terapeut eller pasient for noen jeg omgikk med på fritiden. Det blir liksom ikke helt "sånn det skal være".

Tror i grunnen også jeg ville syntes det vært vanskelig å forholde meg til at en venn skulle massert meg, profesjonelt. Ettersom dette er såpass intimt. Begge yrkene er jo intime på hver sin måte, og det beste er jo å skille dette med en "formell" relasjon, noen man ikke forholder seg til privat.

Jeg hadde nok hatt et problem med dette jeg også, hvis jeg var i dine sko. Det er noe helt annet å få helmasasje (med rumpe eller ei) av noen du allerede kjenner og har et venneforhold til, enn til noen du ikke omgås med ellers utenom kontor/masasjelokalet. Og når venninnen din i tillegg er intim med han på et mer psykisk nivå, så ville jeg syntes hele greia var skikkelig ubehagelig. Synes det er rart at verken mannen din eller venninnenn din synes dette er "greit", spesielt ovenfor deg. Jeg hadde garantert vært sjalu. Gravid eller ikke.

Håper du tar det opp med han igjen, mitt råd er å tenke over hva du vil si på forhånd, på en saklig måte... sånn at han forstår at situasjonen er merkelig, og at det ikke er rart om du synes det er ubehagelig... vil da heller anbefale at han bruker litt penger på en massør som han IKKE kjenner fra før av, så kan han heller bruke litt av det han tjener som psykolog på å betale for det, heller jobbe en time ekstra i uka... selv om han må betale skatt/moms så blir det jo ikke sååå stor forskjell i "pris", hvis vi skal måle tiden i penger.

Tusen takk for mange fine svar.

Tankene mine fortsetter, men jeg min lille feigskit har ikke tort å ta det opp med noen av dem. De ser jo ikke noe problem i det. Om det er så mange penger spart tror ikke jeg det er heller. Vi har en salong her som bl.a tilbyr helkroppsmassasje. Regner med det er det samme. De tar 750kr.

Jeg må poengtere at vår venninne er en seriøs og veldig flink massør. Jeg har selv fått rygg og nakkemassasje av henne. Problemet for meg er som sagt at han er nesten naken, og da blir det mer intimt når du kjenner personen som masserer deg.

Min mann er også veldig proffesjonell og har den utrolige egenskapen at når en klient forlater kontoret hans, så har han glemt hva de snakket om. Han er avhengig av notatene sine neste gang klienten kommer. Ellers hadde det nok vært slitsomt å møte igjen folk på gata.

Jeg blir gal av dette. Det går bra så lenge jeg ikke tenker på det, men tankene popper jo opp til stadighet. Vet at han kommer til å bli irritert om jeg tar det opp, for han ser det praktiske i det. Hun har dårlig råd og kan heller betale med en massasje utenfor åpningstid. Det er praktisk for han siden han jobber lange dager og ellers måtte ha tatt seg fri for å få massasje. Så sånn sett gagner det begge. Men det er bare så ugreit for meg. Løsningen er jo å si noe om det til dem, men det er jo så vanskelig. Kan jo ikke tilby meg å gi han det samme, for jeg har hverken utdannelse eller hender til det.

Sukk. Noen ganger er livet vel vanskelig.........

Jeg har en mening om at hvis noe er feil for en selv, så er det feil. Det bør motparten respektere og akseptere.

Dersom du har problemer med dette, ville jeg sagt nettopp det til mannen min. Han kan vel få full massasje om det ikke inkluderer akkurat rumpa vel? Så får du ta åg kna dem da, hvis han trenger det så.....??

Si fra du, så slipper du å la det ligge og gro inni deg til det en dag eksploderer.

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...