Gå til innhold

er det ikke noe de kan gjøre mot tette eggledere??

Anbefalte innlegg

kommer fra gyn i dag, som sier at mest sannsylig er eggleder tett her og...

er det ikke noe de kan gjøre mot tette eggledere??

jeg må selvfølgelig vente en evighet (føles det som ihvertfall) før jeg får svar...

og hvor mye koster det evt md ivf når man blir henvist noe sted??

uff hodet er fullt av spørsmål, og hjertet er fullt av skuffelser..

Fortsetter under...

Det er lite man kan gjøre, komemr an på grunnen tild e er tette, men ofte kan fjerning være den beste løsningen for å bli gravid med ivf.

veldig forskjellig, komemr an på hvor tette de er, grunnen, har du hat lap?

nei har ikke hatt lap enda... men har bare en eggleder... den andre var tett og endte i ex.u...

så mest sannsynlig er den andre tett pga mange operajoner i buken... men er det sånn at de fjerner arrvev evt??

erså fortvilet... tenkte det var kun pergo for meg... menb tydeligvis ikke...

Har du tatt Lapraskopi?

Jeg tok det,for å sjekke om egglederne var tette...

Får ikke sjekket det ordentlig hos en vanlig Gyn.Må legges inn på dagkirurgi,få narkose,og kontrastvæske igjennom egglederne.

Nei,det er dessverre ikke stort de kan gjøre om det er tett..Det de sa til meg,var at jeg kunne event prøve IVF,om det var tett. :-/

Ble litt stressa da... Men for all del,man prøver vel alt :)

Vet ikke hvor mye det koster,om man får det henvist.

Skjønner du er både skuffet og lei...isj... Man får liksom noen oppturer,og en kjempenedtur innimellom,som er dritkjip! :(

Ønsker deg bare lykke til jeg. :)

Hei, her kommer en solskinnshistorie fra meg.

Jeg hadde tette eggledere og det er måter de kan prøve å åpne dem. feks ved å gå inn med kontrastveske- det gjorde jeg, og det var veldig vondt siden mine var veldig tette. De greide å åpne en. (uten bedøvelse)

Jeg ble raskt gravid, men det endte med graviditet utenfor livmor og den eggledeen sprakk. Da ventet jeg ni md på IVF og vi fikk en gutt på første forsøk sommeren 08. Siden jeg kun har en defekt og tett eggleder igjen regnet jeg med at det ble med det ene barnet. Mannen ønsket ikke flere. Stor var derfor overraskelsen da jeg ble gravid uten IVF i vinter, og er nå 18 uker på vei. Så det er HÅP.

IVF koster 1500 for hvert forsøk på offentlig sykehus (2007) og så får man dekket medisiner hvis det overskrider 15000. Så alt i alt kostet det oss 16500 kr. Men det kan hende det blir billigere alt avhenger av hvor mye hormoner du trenger.

Lykke til.

tusen takk for fine svar jenter..

da er det vel bare å begynne å spare da...

men alt håp er jo ikke ute av den grunn.. det bare føles sånn akkurat nå... ble så skuffet, og har grint på meg en migrene...

me får vel bare smøremeg med tålmodighet og vente på neste gyn time da...

hjelper ikke akkurat at mannen er livredd for å ta blodprøver:/ noe han ikke har gjort så lenge han kan huske... og blod må de jo ha... uff. trenger litt lykke og håp nå... det skulle visst ikke være lett dette baby greine...

ble jo gravid nesten på første forsøk men det endte i ex.u og siden har jeg håpet og håpet... men det ser ut som mirakelet lar vente på seg...

er det evt lang ventetid ved ivf klinikker nå?

Annonse

Ikke gi opp håpet. Jeg ble gravid på egenhånd med en defekt eggleder, så det er håp. Min mann måtte ikke tqa blodprøver. Han måtte bare levere sædprøve, og siden vi bodde rett ved Ullevål gjorde han det hjemme og jeg tok boksen under genseren og leverte det der.

jeg ringte gyn i stad... ho sa at han måtte ta de prøvene... og at det var rutiner ho måtte følge...:(

føles som om jeg har sorg her jeg sitter... er i min egen lille boble, og gråter stadig vekk... håper jeg ihvertfall kommer til et punkt at jeg klarer å leve, og være glad igjen...

det er tøfft det her...

jeg tror ikke det er noe man kan gjøre med tette eggledere. Noen opplever å få åpnet passasjen i eggledere under undersøkelsen av egglederne.

Jeg fikk beskjed om at begge mine var tette, og det føltes som om verden skulle rase sammen,

Men som nevnt over, er det en "bra" diagnose å ha når man starter med IVF, for det er ikke noe feil, utenom at egget ikke kommer frem dit det skal.

Jeg ble gravid etter 3.IVF forsøk i danmark, og har nå en perfekt gutt på 6,5 mnd:)

Lykke til videre :)

Jeg hadde også tette eggledere, prøvd i 11 år. Da ble det ivf- 3 forsøk i danmark på ciconia og 1 i porsgrunn.(mistet). men før det 2 forsøket i porsgrunn ble jeg gravid på egenhånd.. et mirakelbarn så alt er mulig :o)))

Det er utrolig tøft, og en påkjenning ingen kan ane hvis de ikke selv er der.. jeg vil bare få ønske deg lykke til:o))

• 2 uker senere...

Annonse

Aurora 33 : sorry sent svar:)

Vi var på CFC, tidligere Nordica. Vi ringte ned og fikk tid til samtale, det er ingen ventetid der, man kan starte opp neste cyklus om man vil:)

Jeg ville tatt en tlf ned dit og booket tid til samtale, det er gratis og uforpliktende. De er veldig hyggelige og kan sakene sine :)

• 2 uker senere...

Hei,

Hadde en ex.u etter å ha prøvd å bli gravid i 2 år. Fikk derfor røntgen med kontrastvæske. Det er svært vanlig at andre eggleder er tett om den ene er det, og som forventet er gjenværende eggleder tett.

De har ikke anbefalt meg å prøve å åpne den, da alle små defekter kan føre til ny ex.u i denne egglederen. IVF var derfor eneste sansynlige løsning. Har hørt at jenter som har måtte fjerne begge egglederne har blitt gravid på naturlig måte, men det er nok heller untaket.

Ved IVF har man en egenandel på kr 15000 om man går offentlig. Vet ikke helt andre steder i landet. Men når eggledere er tette, vil gynekologen henvise deg med en gang, det er så ca 3 mnd ventetid på konsultasjon og så 3 mnd til før behandligngen starter. Så du kan være gravid om 1/2 år!!!!! :o) Kanskje kortere ventetider, men sikkert også mye dyrere om du går privat.

Sitter her og er 6 uker på vei etter mitt 1 IVF!!! Så det er bare å hive seg på jo før jo bedre.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...