ostepop123 Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Dr. Mercola: -mener kreft er en sopp(!), som kan behandles med bakepulver. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/08/05/fungus-causing-cancer-a-novel-approach-to-the-most-common-form-of-death.aspx - mener pasteurisert melk er "død" og derfor uten næring: http://www.huffingtonpost.com/dr-mercola/dairy-free-avoid-this-pop_b_558447.html - har fått to advarsler fra den amerikanske legemiddelkontrollen (FDA) for å ha markedsført naturlegemidler med ulovlige helsepåstander, som for eksempel at middelet "Chlorella" skal bekjempe kreft. http://www.fda.gov/downloads/Drugs/GuidanceComplianceRegulatoryInformation/EnforcementActivitiesbyFDA/CyberLetters/ucm059189.pdf I tillegg til at han selger en rekke kosttilskudd og lignende på sin hjemmeside, og driver big business på akkurat samme måte som legemiddelindustrien.
mamma-x-3 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Joda, interessante linker her. De om pasteurisert melk og kreft var tankevekkende. Og ja, det selges visst produkter innen kosthold/helsekost? Skal vi holde oss til tema: Vaksiner? Snu kikkerten mot det etablerte legemiddelsystemet, så skal du ikke lete lenge før du finner grums, ostepop. Om det er kredibilitet du leter etter....vel? Jeg har allerede presentert flere "uheldige" forhold mellom forskningsaktører/doktorer og produktleverandører (les: økonomiske). Refererer for enkelthets skyld til informasjon (enda et nytt innlegg om dette - denne gangen fra Morgenbladet) om WHOs interesser og kredibilitet i kjølvannet av svineinfluensa-lureriet.. Dette har relevans langt inn i det globale vaksineprogrammet. Det er utrolig makt bak milliardbeløpene!!! Jeg er bare imponert av alle som ingnorer kritiske røster og heller lener seg på forsikringene herfra om barnevaksinenes fortreffelighet. Dere om det. At en doktor med interesser innen kosthold, naturmidler og generell helse engasjerer seg som en vaktbikkje i vaksinesaken har jeg ingen som helst problemer med. Vi trenger flere som tør å grave i dybden! Det er aktørene som skal svare for seg jeg mistror på det sterkeste vedr. vaksineinformasjon. Når alle som prøver å så tvil om den etablerte sannhet og troverdighteten til forskningsresultater blir kneblet, latterliggjort og forsøkt utdrevet - da ringer varselslampene hos meg - og hos stadig flere. De stadige korrupsjonsskandalene innen WHO/FHI og helsemyndighetene legger ytterligere ved til bålet...
ostepop123 Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hva i all verden har WHO med dette å gjøre?
mamma-x-3 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Hvis du tenker bittelitt etter, tror jeg du veldig godt vet hva WHO kan ha med dette å gjøre. Du er lynrask med å kritisere kritiske røster, og ser ikke hva som blir sagt (denne gangen i dette intervjuet) i iver etter å finne fem feil... Kanskje du skulle bruke iveren til å gå nettopp FHI og WHO litt mer etter i sømmene. Det er mye å gripe fatt i :-)
ostepop123 Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Nei, jeg forstår ikke hva WHO har med dette å gjøre. Det var da virkelig Mercola og Wakefield som var tema her? Skal jeg begynne å bruke Tim O'Sheas antioksidantsalg for å diskreditere Mercola eller Wakefield, kanskje? Det ville isåfall være like logisk som den hjernegymnastikken du foretar ovenfor.
mamma-x-3 Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Jeg anbefaler deg å lytte til selve intervjuet heller enn å jage etter intervjueren. Nå har jeg sagt nok om dette fra min side, ostepop. Foreslår at du lar angrepet ligge om du ikke har noe mer konstruktivt en flisekverruleringer å komme med.
ostepop123 Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Jeg prøvde å fortelle hva slags mann vi har med å gjøre her, høyst beviselig og helt uavhengig av hva han sier i intervjuet. For min del ville jeg ikke stolt på noen som mener kreft kan behandles med bakepulver, men det er kanskje bare meg.
Helseinterressert Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Ostepop, Men fhi, som beviselig har bløffet for å pushe vaksiner på våre barn kan vi stole på til sammenligning eller?
ostepop123 Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Helseinterressert: dette er akkurat like lite relevant som mamma-x-3s beskyldninger over. Det var faktisk Mercola vi snakket om. Når det er sagt, har vi diskutert hvorvidt FHI har bløffet eller ei tidligere. Du maktet ikke svare spesielt godt for deg i den diskusjonen, og har åpenbart heller ikke tatt mine argumenter til etterretning. Jeg er i alle fall uenig med deg. Jeg skal være enig i at FHI ikke uttalte seg spesielt klokt i den situasjonen du refererte til tidligere, fra FHI, men å kalle det bløff er det bare du og Dagbladet som får til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå