eja Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Babyen min på seks uker har de siste dagene fått røde små prikker i huden. Prikkene er "harde" og tørre. Hun har det på kinnene og bakover mot halsen og bak ørene. Bak ørene har det også kommet litt gult verk. Hun er litt urolig og virker litt ukomfortabel, og det ser noen gangen ut som hun klør seg der eksemet er tydeligst, f.eks bak ørene. Lurer på om dette er det vanlige babyutslettet som det ikke er noe farlig med, eller om det er noe som burde behandles på noen måte...
morromor Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Høres desverre ut som eksem... Ville spurt legen. Men ikke bruk kortison! det er så mye ant som fungerer minst like bra! ta en titt på eksemforumet
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Datteren min på 4 1/2 uke har akkurat det du beskriver. Masse, masse små røde prikker i ansiktet, bak ørene, i nakken og i hodebunnen. Jeg trodde det var vanlig spedbarnsutslett jeg, får da ikke håpe det er eksem...
husmus &2 Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Det er jo litt vanskelig å si hva det er uten å se det, men det høres akkurat ut som det datteren min har og jeg spurte HS om det i dag på seks ukers kontrollen og hun bekreftet at det var spedbarnsutslett, så det tar jeg med knusende ro i hvert fall. Håper det er dette for din del og, kanskje ta en tur innom HS?
Nikki 75 Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Sannsynligvis er det babyutslett, men du kan jo bare stikke innom helsesøster og spørre. Min sa til meg at det kun var grunn til bekymring dersom det ble veldig betent og væskende.
eja Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2010 Takk for svar. Men er det noen som vet om babyutslettet kan klø veldig ? Det ser ut som det plager henne en del.. og i tilfelle det er dette babyutslettet, er det ofte noe mor spiser som forårsaker det? Så man kan gjøre noe med det...Hun har forresten fått ennå mer prikker nå, både i panna og på brystet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå