Gå til innhold

hvordan hjelpe/få sambo til å slutte med hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..noen som vil dele erfaringer?

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har en del erfaring med dette, dessverre :/

Samboeren min røkte hver dag gjennom sv.skapet mitt og ca 6 mnd etter fødselen. Da hadde jeg en fot utenfor døren, og hadde ordnet meg egen leilighet. Han fikk da øynene opp og sluttet på dagen! Men.... etter ca 2-3 mnd var det på an igjen :( Denne gangen ville jeg gjøre det slutt og var så sint og lei meg. Men etter mye om og men dro vi på ferie ilag i noen uker og ting ble bedre og han sluttet atter en gang. Jeg har hele tiden sagt at han hadde et prblem (avhengig av narkotika) og han innrømte jo at det kanskje var et problem, men han er iallefall ikke avhengig.... øøøh, kanskje tenkte jeg! Man blir jo avhengig av hasj og pot når man røyker hver dag!

Det er svært vanskelig for de å faktisk innrømme det og skjønne konsekvensene av hasj-røykingen. Han blir like paff hver gang jeg minner han på dette. Jeg drar ikke fra han til tross for at jeg tok han på fersken her nylig og jeg er gravid igjen med nummer 2...

Jeg syns det er så vanskelig, og tross mine forsøk på å få han til å slutte, er det kun han som kan gjøre det. Han må forstå og innse hva det gjør med de rundt han. Jeg har snakket dette ihjel med min mann og jeg har hylt, grått, pakket og gitt opp... men det er til syvende og sist han som må innrømme at det er problem og at han oppriktig ønsker hjelp til å slutte. De sier gjerne at de forstår hva du mener, men egentlig gjør de ikke det... spesielt fordi empati, hukommelse og medfølelse for andre er det første som forsvinner ved misbruk av hasj.

Jeg elsker min mann og vil gjerne hjelpe han å slutte. Det kan gå, men det er ingen garanti. Til slutt må du velge... skal du finne deg i det, og riskikere konsekvenser som feks barnevernet, sløv mann som ikke orker noe og lignende. Eller skal du bare dra.

Dette var kanskje ikke så mye god hjelp til deg, men dette er min egen erfaring. Skulle ønske vi begge kunne sluppet å være i denne debatten i det hele og store. Det er dette som er sannheten om hasjen når den misbrukes. Den ødelegger familier, mennesker og hjem som kunne vært lykkelige.

Lykke til :)

Hilsen "x-hasjliberaist"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...