Gå til innhold

Flaskenekt. Hvordan få babyen til å suge? Trenger HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 5 måneder gamle baby nekter å drikke fra flaske. Vi har øvd mye og med ulike typer tuter. Med morsmelk og med erstatning. At jeg gjør det og faren og ei venninne. Men nei...og nå trenger mor FRI mer enn 3 timer i strekk!!! Han suger ett sug når han får flaska, så ser han forskrekket ut fordi det kom noe ut, og det renner ut i munnvika.

Har noen gode tips som de tror kan funke? Gjør vi noe galt? Kan det fungere å nekte pupp i så mange timer at babyen tilslutt blir desperat og tar flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du trenger litt fri fra babyen, men jeg har ikke så mye erfaring, siden min var flaskebarn nesten helt fra begynnelsen av og det gikk strålende.

Men du bruker ikke for stor tutt da?

Skrevet

hva med å prøve med kopp? eller tutkopp?

Skrevet

Har akkurat samme problemet her.. har prøvd ALT! Har nå gitt opp og lille får vann fra plastglass eller tutekopp. Masse søl, men hva ska en gjør lissom.. Jobber en dag i uka, 10 timer i strekk, og det har funka sånn tålig greit.. Men hu er snart 8 mnd da. og spiser mye mat.

Skrevet

Kopp, mener dere en vanlig kopp?

På sykehuset fikk han litt melk hellt i seg fra en bitteliten kopp (visstnok typsik ting de har på sykehuset), kanskje det går an?

Vi har prøvd større og mindre tuter, men det går like dårlig. Har tenkt på om melka har feil temperatur, men vi har forsøkt med melk som akkurat er pumpa ut og det gikk ikke...

Skrevet

Har samme problemet her.. Og det er ganske frustrerende når han ikke vil ta flaske. Nå driver vi og øver hver dag,så håper det fungerer etterhvert.

Skjønner veldig godt at du vil ha deg litt fri! Man trenger det :)

Håper du finner en løsning, og deler det med oss andre ;)

Skrevet

Ja, mener vanelig liten plastikk kopp :-) eller tutekoppen uten tuten på.

Skrevet

En sånn må vi prøve! Ikke like praktisk som flaske kanskje (mye søl ser jeg for meg) men denne mammaen trenger faktisk litt fri:)

Skrevet

Snuppa her på 6,5 mnd har hele tiden nektet å ta melk fra flaske. I begynnelsen trodde jeg at hun ikke forstod hvordan hun skulle drikke ut av den, for hun tok bare et tak og så rant det liksom bare ut munnviken hennes.. Men så prøvde vi med vann fra samme flaske, og da drakk hun som bare det! Så det er tydelig at hun forstår hvordan hun skal drikke fra flaske, men hun vil ikke ha melk derfra.. Prøvd med kopp her også, men ble bare søl og det bare rant ut på samme måte som med flaska..

Så ingen god tips å komme med her i gården, men du er ikke alene om problemet hvertfall :)

Skrevet

Jeg tror jo egentlig ikke at han ikke forstår at han skal suge, han suger jo på ALT han kommer over. Bortsett fra flaska:) Det at det kommer melk er visst feil. Så skal prøve litt vann, leste også at sukkervann kunne være lurt sånn helt i starten.

Skrevet

Bruker han sutt??

Vi hadde kjempeproblemer, snuppa nektet å ta flaske, men roet seg med sutten.

Så jeg tok en shoppingrunde for å finne den tuppen som var mest mulig lik den sutten tuppa likte så godt! Det funket ganske bra her ;o) Så var vi nøye med å vente 4 timer, sånn at hun var ordentlig sulten før vi gav henne.

Lykke til, vet det er frustrernde!

Skrevet

hva med å bare dra ut så får det bare gå som det går?er han sulten nok så vil han nok ta det til slutt,tror du ikke det?

tror ingen barn sulter med vilje...

Skrevet

Jeg vet ikke...fæl måte å gjøre det på men kan hende det må til. Jeg kan jo være i nærheten slik at jeg kan komme hjem hvis det er total krise.

Han tar smokk, ja.

Skrevet

Det gikk!!! HURRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! To små måltider fra flaske idag:)

Jeg ga ikke pupp på 6 timer, tilbøy kun flaske (og litt grøt), og tilslutt var han vel for sulten. Det har blitt endel skriking, er supersliten nå, men det går iallefall riktig veien:) Det endte med at han tok en tutt det han må suge ordentlig for å få ut melk, og ikke mam sin, som drypper.

De er vel bare sta, de små, det vet hva de vil ha. Pupp er jo best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...