Gå til innhold

tette eggledere og ivf behandling.noen som har erfaringer å dele??

Anbefalte innlegg

vi hadde vår første konsultasjon på unn i dag og fikk vite at jeg har tette eggleder etter å ha hatt ulserøs kolitt.

det var mye info på en å samme dag å ta inn.er kjempe glad for at ting endelig begynner,men også litt redd for at det ikke ska fungere.

vil veldig gjerne høre om andres erfaringer og hvordan ting skjer fremover.tips og råd mottaes med takk.

vil ønske alle lykke til med prøving,krysser fingre for oss alle :)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har samme diagnose som deg, og har i dag testet positivt etter 2.ivf-forsøk. Så ja, det er absolutt håp for å bli gravid selv om man har tette eggledere. Hvis det bare er det som er problemet så er dere heldige, sa en ivf-sykepleier til meg ved oppstartssamtalen - og akkurat der og da føltes det som mer enn nok problematisk.. Men det er jo i livmora at kroppen skal gjøre jobben selv, så når egg er hentet ut og befruktet og satt inn igjen så er det gode sjanser... Selvfølgelig er det mange tunge tanker underveis, og man syder ikke akkurat av håp når det står på (og i hvert fall ikke når det gikk dårlig på første forsøk), men tro meg: det er mulig!! Lykke til!

hei hei!

jeg har ingen forklaring på hvorfor mine eggledere var så godt som tette,men det endte iallefall opp med å fjerne de begge to.

det var ett hardt slag for da var jo all mulighet til å bli gravid på den naturlige måte vekke.

alikevel endte det lykkelig.vi fikk en ivf gutt på 3.forsøk og er nå igang med søskenførsøk!

masse lykke til videre i prosessen,håper dere lykkes fort!

Hei, her kommer en solskinnshistorie fra meg.

Jeg hadde tette eggledere og det er måter de kan prøve å åpne dem. feks ved å gå inn med kontrastveske- det gjorde jeg, og det var veldig vondt siden mine var veldig tette. De greide å åpne en. (uten bedøvelse)

Jeg ble raskt gravid, men det endte med graviditet utenfor livmor og den eggledeen sprakk. Da ventet jeg ni md på IVF og vi fikk en gutt på første forsøk sommeren 08. Siden jeg kun har en defekt og tett eggleder igjen regnet jeg med at det ble med det ene barnet. Mannen ønsket ikke flere. Stor var derfor overraskelsen da jeg ble gravid uten IVF i vinter, og er nå 18 uker på vei. Så det er HÅP.

IVF koster 1500 for hvert forsøk på offentlig sykehus (2007) og så får man dekket medisiner hvis det overskrider 15000. Så alt i alt kostet det oss 16500 kr. Men det kan hende det blir billigere alt avhenger av hvor mye hormoner du trenger.

Lykke til.

takk for svarene det høres ut som det er lys i tunnelen :)

kjempe koselig å høre slike historier.

lurer litt på hvor mange egg fikk dere satt tilbake??

jeg fikk beskjed om at det ikke kom til å bli mer enn et på hvert forsøk,er det normalt??

er det større sjansje for å bli gravid dersom de setter inn to?

eller blir det bare slik at dersom man blir gravid så blir det tvillinger.....eller ingenting?

begge mine er tette..ble ikke fjernet da..(hvorfor fjerne?) vet flere som har gjort det men aldri visst hvorfor....

ihvertfall så har vi nå etter 3 ivf forsøk en liten livlig gutt i magen:) 21 uker på vei i morgen...fikk også beskjed om at vi var "heldige" som "bare" hadde denne diagnosen....

men hvorfor noen har fått beskjed om at bare ett egg blir satt inn skjønner jeg ikke...(vi gikk privat da) kanskje det er det off. som har den regelen.....fikk ihvertfall satt tilbake 2 egg på de to første forsøkene og 1 egg på det tredje da det klaffet....hadde faktisk bare 1 eneste egg som kunne brukes...dette kan gå heelt helt fint ser du;)

lykke til og ikke gi opp!!!xxxxxxx

klem fra meg:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...