mammantilT&I Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 min lille jente på 4 uker er til tider veldig rød på rumpa, på begge rumepballer inn mot sprekken.. hun er også veldig rød i selve rumpehullet.. lurte på om det er noen som har tips til kremer? har brukt litt sinksalve men tenkte på om det kunne være bedre med noe anna?? hun bæsjer noe voldsomt, og vi skifter bleie veldig ofte, men allikevel er hun rød og sår stakkar liten..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Inotyol-salven er super mot den verste sårheten, men ikke bruk den mer enn nødvendig siden den innehoder tjære=)
Lykkeliten_85 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 A-krem fra apoteket, liten brun "gammeldags" krukke. Den funker kjempebra her! Bruker den i ansiktet, på tørr hud, irritert og sår stump etc. Inotyol har vi kun brukt i stumpen når det har vært på sitt aller værste, dvs rødt og med litt "prikker". Men om det bare er rødt bruker vi A-krem.
ett til! Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 inotyl funker veldig bra,smør på et tykt lage på kvelden og så skal du se at morgenen etter er hun mye bedre!
morromor Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 stellesalva til mori funker kjempefint her! og den kan du jo smøre med så ofte du vil :-) hvis det blir veldig sårt bruker jeg norvis eksemkrem, da er det borte iløpet av natta, helt utrolig
Tyttebærsyltetøy Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Purelan salve!!!! Supert! ...sånn brystvortesalve man kjøper på apoteket...
Tyra01 Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Når gutten vår har vært sår i perioder har vi skiftet bleie ofte, brukt sinksalve ved hvert bleieskift, samt latt ham lufte seg og få tørket ordentlig innimellom bleieskift. Da har han blitt bra igjen etter kort tid (Den brune krukken med A-krem inneholder forresten parabener, så den ville jeg ikke kjøpt, heller den hvite tuben, den er uten)
b77h Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 vår baby bæsjet også enormt mye de 2 første mnd. ble rød uansett hvor ofte vi skiftet. det jeg fant ut var det aller beste - og bedre enn inotyol og all verdens kremer - var potetmel! funker så bra! også under haken om baby gulper og bli rød der. anbefales!
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Har fått veldig god effekt av Dr greve Pharma Allroundcream. Bleie utslettet var borte dagen etter. Ps: Mange barn er røde i endetarms åpningen. Det betyr ikke nødvendigvis at hun er sår Min datter har det.
Elina Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Wileda sin sinksalve. Den er økologisk også. Vi bruker den og er kjempefornøyd. Se også på hva du vasker med. Vasker du med natusan eller lignende, så kutt det ut. Vi bruker olje fra wileda, og har ikke hatt noe hudproblemer etter vi gikk over til den. Finnes mange godee produkter der ute og du finner dem ikke på dagligvaren. Billig er det også om du handler på nett:) Bare se her: http://www.feelunique.com/brands/weleda/baby-care
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå