Gå til innhold

Erfaringer fra SuS??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føden eller fødeloftet?

Jeg var på føden sist og var veldig fornøyd (heldigvis for vaktbytte, for første jordmoren likte jeg ikke, men som sagt vaktbytte ordnet biffen rimelig kjapt). Har vært innom der en gang i løpet av dette svangerskapet og og de har vært veldig søte og imøtekommende. Følte meg helt trygg der, men når babyen kommer denne gangen (termin om 15 dager) skal jeg på fødeloftet og er i grunnen litt spent på det.

Send gjerne en pm om det er noe du lurer på som du tror jeg kan svare på, om du ikke vil lufte spørsmålene dine offentlig.

: )

• 3 uker senere...

Jeg var på føden, og har stort sett bare positive erfaringer derifra. Likte heller ikke min første jordmor, men kom inn 30 min før vaktskifte og kom bedre overens med hun nye.

Ikke like fornøyd med oppholdet på 7G barsel, ble mer eller mindre ignorert og overlatt til meg selv, og kunne nok like godt vært på hotellet eller hjemme som der.

Har altså ingen betenkeligheter med å føde der igjen denne gangen også,selv om jeg skal gjøre mitt ytterste for å få komme på hotellet etterpå ;)

• 3 måneder senere...

Kom også inn rett før vaktskifte. Hun jeg fikk var helt bak mål. Ble sendt på tur i en times tid under vaktskifte (noe som visstnok ikke var lov siden jeg alt var innskrevet). Uansett jordmora etterpå var helt fantastisk!! Skryte skryte!! Hadde ne fantastisk opplevelse selv med kompikasjoner og akutt keisersnitt.

Men helt enig med magrat. Tiden etterpå kunne jeg vært foruten. Ønsket meg hjem eller på hotellet. Natte- og kveldsvaktene oppe på 7. (da speialpost - nå?) var kjempeflinke. På dagvaktene var det langt unna de koslige jordmødrene. Vi fikk ingen info, hjelp eller noen ting. Fikk verken samtale med jordmor etter fødsel, ammesamtale, bading av lillegutt eller noen ting. Ble først oppdaget da jeg skulle skrives ut (jeg maste meg hjem en dag før tiden). Da ble det litt kaos for de er jo et sånt mor-barn vennlig sykehus. Men men... Fikk samme behandling dagen etter utskriving da jeg kom for å ta stingene, satt på gangen i evigheter og venta. En barnepleier dro nærmest overjordmora ut av pauserommet sikkert etter 1 1/2, to timer!!! Ikke så kjekt nyoperert og med nyfødt unge. Men men...

Denne gangen håper jeg på fødsel og hotell!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...