Gå til innhold

Hjelp!!! Hva kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er så veldig bløt i magen, og har mye hysterisk skriking innimellom. Det er blitt litt bedre etter at jeg kuttet ut sjokolade. Helsesøster mener at jeg skal prøve å kutte ut melk, men hva kan jeg da spise? Skal man kutte ut alt som har noen type for melkeprodukter i seg? Eller bare ren melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr nok å kutte ut melkeprodukter ja... Sjekk spesielt halvfabrikata for tørrmelk, melkeprotein, melkesukker etc. Sjokolade er gjerne en versting siden mange reagerer på både melken og kakao'n i den!

Det du kan spise er brød m melkefritt pålegg som leverpostei på gul boks, makrell i tomat, syltetøy, ublanda kaviar, diverse kjøttpålegg..

Til middag er det bl.a. pasta og spaghettisaus/tomatsaus, taco uten ost og rømme, ...tja du kan spise det meste, men vær forsiktig med halvfabriakata-sauser sånn som i lasagne og supper også.

Kjipt, men det varer forsåpentligvis ikke lenge!!

Søk på melkeallergi på nett, så får du opp masse!

Skrevet

det jeg har kuttet er alt som inneholder løk og erter, ost, smør og melk.

da mener jeg å drikke melk/sjokolade melk og f.eks hvitsauser, sjokolade osv..

det har funket her så jeg slipper å kutte ut alt som inneholder melk.

Skrevet

Du kan jo bruke feks rismelk eller soyamelk i matlagingen :)

Skrevet

Prøv å kutte ut ren melk i første omgang, det hjalp veldig hos oss. I tillegg kuttet jeg ut å spise løk, det reagerer de også veldig ofte på.

Skrevet

skjønner problemet, vesle jenta mi har melke allergi, går lettere etter hvert, men veldig vanskelig i brgynnelsen.. Syns det er vanskeligest å finne på hva man skal spise utenom middagen nesten jeg.. hmmm.. Men kan jo hende jeg kan ha noen tips hvis du trenger, er 3 mnd siden di fant det ut på henne så har litt øvelse, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...