nurket4a Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Lillemor er så veldig bløt i magen, og har mye hysterisk skriking innimellom. Det er blitt litt bedre etter at jeg kuttet ut sjokolade. Helsesøster mener at jeg skal prøve å kutte ut melk, men hva kan jeg da spise? Skal man kutte ut alt som har noen type for melkeprodukter i seg? Eller bare ren melk?
rødt&blått Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Det betyr nok å kutte ut melkeprodukter ja... Sjekk spesielt halvfabrikata for tørrmelk, melkeprotein, melkesukker etc. Sjokolade er gjerne en versting siden mange reagerer på både melken og kakao'n i den! Det du kan spise er brød m melkefritt pålegg som leverpostei på gul boks, makrell i tomat, syltetøy, ublanda kaviar, diverse kjøttpålegg.. Til middag er det bl.a. pasta og spaghettisaus/tomatsaus, taco uten ost og rømme, ...tja du kan spise det meste, men vær forsiktig med halvfabriakata-sauser sånn som i lasagne og supper også. Kjipt, men det varer forsåpentligvis ikke lenge!! Søk på melkeallergi på nett, så får du opp masse!
Snupi27 Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 det jeg har kuttet er alt som inneholder løk og erter, ost, smør og melk. da mener jeg å drikke melk/sjokolade melk og f.eks hvitsauser, sjokolade osv.. det har funket her så jeg slipper å kutte ut alt som inneholder melk.
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Du kan jo bruke feks rismelk eller soyamelk i matlagingen
mamman til to gutter Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Prøv å kutte ut ren melk i første omgang, det hjalp veldig hos oss. I tillegg kuttet jeg ut å spise løk, det reagerer de også veldig ofte på.
dixie79 Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 skjønner problemet, vesle jenta mi har melke allergi, går lettere etter hvert, men veldig vanskelig i brgynnelsen.. Syns det er vanskeligest å finne på hva man skal spise utenom middagen nesten jeg.. hmmm.. Men kan jo hende jeg kan ha noen tips hvis du trenger, er 3 mnd siden di fant det ut på henne så har litt øvelse, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå