Gå til innhold

Har ikke sjangs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart prøvd å bli gravid i to år, har regelmessige sykluser osv, men har ikke fått noe resultat i denne tiden. Samboeren min har et barn fra før, så, selv om han ikke er blitt testet eller no, så tipper jeg at alt står bra til der i gården.

Jeg veier over 140 kilo, har det ille psykisk, og lider av post traumatisk stress syndrom etter mobbing i barndommen. Jeg går til psykolog, og begynner å takle følelsene mht meg selv bedre, og skal nok etterhvert finne en ro i meg selv, men jeg innser nå at inntil det skjer vil ikke mine utallige slankekurer lede til noe positivt. Jeg saboterer nemlig meg selv med en gang jeg har vært "flink" en periode. Innerst inne tror jeg nok ikke at jeg fortjener annet enn å være "feita" fra barndommen.

Men, som sagt, dette jobber jeg med, -og jeg ser positivt på fremtiden sånn sett. Skal komme meg igjennom dette, sterkt beriket.

MEN, når jeg nå omsider begynner å legge fra meg den håpløse troen på å komme meg fort som f.. ned i vekt, og ser mer realistisk på det,har jeg begynt å miste håpet mht å få barn.

hvordan i all verden skal jeg kunne starte en utredning når jeg vet de vil sende meg rett ut døra med nummeret til neste Grethe Roede-kurs? Det er ingenting å utrede før jeg har gått ned i vekt, er det vel?

Og når jeg da vet at psyken min vil sabotere alt som heter vekttap inntil jeg får følelseslivet under kontroll, ja, da tror jeg faktisk tiden løper fra meg. Jeg er 36 år gammel.

Dett var dett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal tenke at "dett var dett"!!

Hvorfor skulle du ikke utrede noe før du har gått ned i vekt? Hvordan kan du ellers vite at årsaken er overvekt? Jeg tenker at du/dere burde utrede, så får dere iallefall vite hvor skoen trykker, og kan lettere gjøre noe med det. Kanskje det ikke har noe med overvekt å gjøre i det hele tatt. Og dersom det har med overvekt å gjøre, har du jo den beste motivasjonen i verden til å klare å gå litt ned i vekt, er jo ikke sikkert det er så mye som skal til.

Jeg strevet selv med å bli gravid. Jeg var til gynekolog (av andre årsaker) men spurte likevel om ho kunne se om noe var galt. Ho sa at jeg hadde litt på grensen polycyttiske? eggstokker, så i mitt tilfelle skyldtes det jo overvekt. Jeg gikk ned ca 5 kilo, og vips ble jeg gravid. Kan hende det ikke er mer som skal til for deg heller! Jeg brukte clearblue fertilitetsmonitor, dette for å finne ut om jeg faktisk hadde eggløsning. Etter bare tre mnd med den var jeg blitt gravid.

Så håper jeg du snart får det bedre med deg selv psykisk (hvis det går an å si det sånn?) Jeg ble selv mobbet litt som liten, uten sammenligning, for jeg vet jo ikke hvordan du hadde det. Jeg synes det er kjempetrist at barn trenger å mobbe hverandre! Men jeg tror det er i utgangspunktet mobberne som er de mest usikre, de trenger noen å tråkke ned for å komme seg selv opp, og hvem det er er tilfeldig tror jeg. Men har noen begynt, er det lett for andre å henge seg på. Jeg håper du derfor kan klare å tenke at du var ett tilfeldig "offer" for dette, og at det ikke hadde noe med hvem du er å gjøre. Sannsynligvis er du ett flott menneske!!! Fortiden betyr uansett ingenting, se på deg selv i dag. Du har en mann som liker deg så godt at han ønsker å tilbringe sitt liv sammen med deg! Og du har sikkert familie og venner som setter stor pris på deg! Og DET er fordi du er den du er!

Rett deg opp i ryggen og vær STOLT av å være deg! Og lykke til med prosjekt "bli gravid"! Håper du lykkes, det fortjener du!!!

Skrevet

JO DET HAR DU!!!

Høres ut som byggmester Bob der...:-)

Hvor bor du? Jeg vet at Aker sykehus har en fin avdeling for overvektige gravide, kanskje prøvere også kan få hjelp der?

Jeg er henvist til friskværnklinikken i Asker, der jobber de med overvekt og lifstilsykdommer som kan komme av fedme.

De jobber også med psykologi for mye overvekt ligger mellom ørene.

Jeg har enda ikke vært der så jeg vet ikke hva man gjør der, men bare det å møte likestilte og snakke med fagpersonell som har erfaring med fedme er motiverende.

Jeg gleder meg virkelig til å starte opp der, spesielt siden jeg er redd for å "overføre" min dårlige lifstil til sønnen min.

Jeg er også prøver nå og det er bare positivt å være sunn og frisk når man prøver.

Skrevet

Gå til legen. Krev å bli sendt til utredning, selvom du er overvektig. Nei du vil nok ikke får prøverør med en slik vekt, men det kan være noe annet...

Som bomsa sier på aker (og på riksen) har de en avdeling for overvektige som prøver eller er gravide. Alternativ kan du få hjelp av andre. Legesenteret mitt har egene folk som veileder i fht vektreduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...