Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer jammen på om de i såfall ikke bare kan pøse på fra forsøk #2, når de vet at man tåler medisinene...? Har inntrykk av at forsøk#1 kanskje er litt sånn uttesting, og så er man igang på neste liksom? Noen meninger?

Fortsetter under...

Nja, det varierer litt egentlig. Var nettopp inn til samtale for aa diskutere forsoek nr tre denne uken. De vil gi meg samme doser som sist gang, men at jeg kanskje gaar paa medisinene litt lengre.. Men de nevnte og at de av og til maa justere doser jo flere forsoek man har..

Ikke helt sikker paa hvorfor, men kanskje kroppen blir litt immun mot medisinene, slik som med andre medisiner om man bruker mye av det..

Jeg produserer få egg, noe de så før 1. forsøk. Jeg fikk derfor høyere dose Menopur allerede da, enn hva som egentlig er normalt. Så økte de dosen ytterligere til 2. forsøk, og til 3. forsøk får jeg enda høyere igjen.

Så de prøver seg nok noe fram, men noe vet de også ;-)

Jeg skal også nå få annet progesterontilskudd, og skal neste gang i tillegg også få prednisolon, albyl-e og hcg-støtte. Synes det er veldig greit at de prøver noe nytt etterhvert.

Jeg har tatt 150 i.e gonal-f på de to første forsøkene. Hadde 10 og 6 follikler og fikk ut 3 og 4 egg av topp kvalitet. Fikk satt inn 2 egg begge gangene og har ett på frys. Snakket med legen i dag om 3. forsøk. Han mente jeg nå skulle øke til 225 i.e for å få ut flere egg. De vil ikke gi så høye doser fra begynnelsen fordi kvaliteten på eggene blir dårligere jo høyere doser man tar. Derfor vurderer de først ut fra opplysningene de har om deg, så ser de på første forsøk hvordan du responderer på medisinen. Jeg foreslo albyl-e men legen mente jeg ikke skulle bruke det. Skulle få noe annet der som skulle hjelpe å holde bedre på eggene etter innsett. Skulle ikke koste meg noe, men jeg klarte da ikke å få med meg hva det het...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...