Kulepennen Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Vi reiser med gutten vår på 7,5 mnd til Hellas i sommer.. Må si jeg gruer meg når det gjelder transport med buss og taxi når vi er der.. Har ikke tenkt på dette før, og hadde ikke sett for meg å ta med bilsete, men nå vurderer jeg faktisk å gjøre d. I Norge er det jo påbudt med bilstol til barn, noen som vet om det er det i Hellas? Er det vanlig at taxiene er utstyrt med dette? Bussene da? Kommer til å ta buss/taxi minst mulig, men vet at det alltids blir en tur og to i løpet av ferien... Noen tips eller råd?
abella Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Kjenner ikke Hellas spesielt, men er ikke mange land som priorierer bilsikkerhet som nord-Europere. Det er ikke alltid det er sele til å feste bilstolen i når man er ute og reiser (eller kun to-punktssele). Du kan ta med babybjørn og feste babyen i den. Så setter du deg selv i beltet hvis det finnes noe (innenfor babybjørnen selvsagt).
weh85 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Hei, vi kom nettop hjem fra ferie med vår på 8 mnd. vi hadde med bilstol og det var ikke noe stress. vi bestilte eget sete til han på flyet, så han fikk ligge i bilstolen. med noen flyselskaper får man lov å ta med setet inn på flyet hvis det er ledige seter. det er jo praktisk å bruke setet i taxien på vei til hotellet, og så kan det jo bare ligge på hotellrommet til dere skal tilbake. vi brukte det til å mate han i på hotellrommet også, og en gang når vi tok taxi (var i italia, der var det ikke mulig å bestille taxi med barnesete). Vi tok buss et par ganger også, men da hadde vi ikke barnesete. men det har man jo ikke når man tar buss i norge heller(?)
Lemonia Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Vi forhåndsbestiller taxi til og fra flyplassen, med bilstol og skal vi på utflukter forhåndsbestiller vi bilstol til det også. Ellers tar vi T-bane og buss i byen uten bilstol, akkurat som man gjør i Norge (ungen sitter jo da i vogna si).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå