lillebie87 Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Hei! Jeg og min samboer er uenige om hvordan "regler" man skal ha rundt sykdom, og jeg vil gjerne høre litt hva deres erfaringer og råd er. Vår fosterdatter er syk. Hun har i natt kastet opp tre ganger, men er i bedre form i dag. Vi er enige om at syke barn skal holdes hjemme fra skolen, og vi er begge oppvokst med og vandt til at når man er hjemme fra skolen, så holder man seg også hjemme resten av dagen. Men.. Min samboer mener at barn som er syke, skal holdes unna resten av familien så de ikke smitter, og at de skal holde rommet/senga. Han mener også at man ikke skal få se på tv, fordi tv ikke gjør en friskere på noen måte. Omsorg mener han vises gjennom at man titter innom, spør om formen er bra, og kommer oppom med noe å spise/drikke dersom dette er nødvendig. Jeg derimot er vandt til å få ligge på sofaen i stua, hvor min mor/far alltid kunne ha oversikten og følge med meg. Jeg fikk alltid se på tv, i den grad jeg ville det selv, og som oftest endte det jo med at jeg lå på sofaen med tv, et blad eller rett og slett lå å sov. Jeg ville aldri puttet barnet inn på et rom for seg selv, og latt det være alene med det å være sykt. Sykdom er noe som rammer alle, og jeg mener at man trenger nærhet, omsorg og kjærlighet litt ekstra når man er syk. Hvordan gjør dere det med deres barn? Hva er lov/ikke lov når man har vært syk, feks. forkjølelse/feber/oppkast...
lotte-liseliten Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Oi, det hørtes veldig strengt ut! Lille Lise er jo bare to år, så jeg vil jo helst holde øye med henne hele tiden når hun er syk, så hun er der jeg er, om det er i vår seng om natta, sofaen om dagen osv. Jeg vil helst at hun skal slippe å ha detvondt, så jeg kjører på med filmer og ellers prøver å underholde henne for å få tiden til å gå for henne.. Men jeg prøver å unngå noen luksusbehandøing om det ikke er noe alvorlig, og liker ikke å gi henne godteri eller noe annet dersom det ikke er sånn at jeg ikke får i henne NOen annen mat da... Samboeren min prøver også å unngå smitte fra meg men ikke fra datteren vår da. Han vil ikke klemme meg når jeg er forkjølet og sånn jeg synes det er litt teit, for man blir som regel syk uansett når man bor sammen, og det eneste man oppnår med usolasjonen er at man føler seg helt avvist....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå